Tíz százalékot raliztak a csütörtöki amerikai tőzsdei kereskedés első felében a Netflix részvényei, az árfolyam ezzel háromhavi csúcsot ostromol.
A streamingszolgáltató papírjaira azt követően vetették rá magukat a befektetők, hogy kedvező felhasználószámokat közölt a nemrégiben elindított, reklámokkal tűzdelt előfizetési csomagjáról.
A hagyományos, hirdetésektől mentes opciónál olcsóbb szolgáltatás havi átlagos aktív előfizetőinek száma mostanra elérte az ötmilliót, és az új előfizetők negyede erre a csomagra fizet elő.
A Netflix 2022 végén indította el a reklámokkal támogatott szolgáltatását, miután az előfizetők száma több negyedéven át stagnált, aminek következtében a vállalat részvényei mélyrepülésbe kezdtek.
Az amerikai óriásvállalat egy hónappal ezelőtt tette közzé első negyedéves jelentését, amely hidegzuhanyként érte a befektetőket a minden várakozást alulmúló eredményszámok miatt. Az előfizetői tábor várt 2,07 milliós bővülésével szemben csak 1,75 millió csatlakozóról adtak hírt, így március végén összesen 232,5 millióan adtak pénzt a szolgáltatásért, vagyis a jelszómegosztás révén ingyen netflixezőket a lehetőség kivezetésével nem tudták olyan mértékben átterelni az előfizetők közé, mint azt szerették volna.
A befektetők így joggal lehettek elégedetlenek a jelszómegosztás miatt a céget érő veszteség felszámolásának tempójával. A fenti részvényesi fájdalmakra adhat vigaszt a most ismertetett, olcsóbb előfizetői csomag növekvő népszerűsége, amit a mai részvényrali is alátámaszt.