Az elemzői várakozásoknál erősebb negyedéves számokról számolt be tegnap az amerikai tőzsdezárást követően a Disney: a vállalat nyeresége messze maga mögött hagyta az előzetes becsléseket, forgalma azonban valamivel a várt alatt alakult. A költségcsökkentési program azonban működik, így a vállalat ezt a továbbiakban is folytatni fogja.

Orlando,,Florida.,January,11,,2019,Entrance,Arch,Of,Walt,Disney
Felemás negyedéven van túl a Disney, a nyereség azonban egyértelműen növekszik.
Fotó: VIAVAL TOURS

A politikai reklámok elmaradása rángatta meg a Disney bevételét

A Disney gyorsjelentése szerint a vállalat negyedik negyedéves forgalma 5 százalékkal 21,24 milliárd dollárra nőtt, 90 millió dollárral maradva el ezzel az elemzők várakozásaitól, nyeresége azonban 102 millió dollárral múlta felül a tavalyi év azonos időszakában elkönyvelt 162 milliós profitot, 264 millió dolláron állapodva meg. Ez 14 centes egy részvényre jutó eredményt jelent a vállalat számára, szemben az egy évvel ezelőtti 9 centes adattal.

A vállalat profitnövekedése elsősorban a vártnál nagyobb mértékű Disney+ feliratkozószám-növekedésnek tudható be, ugyanis az időszak során hétmillió új felhasználó regisztrált a streamingplatformra, 150,2 millióra növelve ezzel a felhasználóbázist, szemben a 148,2 millióról szóló elemzői várakozással. 

A nyereség megugrásához azonban elengedhetetlen volt az is, hogy a vállalat tovább folytatta az elmúlt évben megkezdett kiadáscsökkentési programját is, melyet sikerére való tekintettel további 2 milliárd dollárral 7,5 milliárd dollárra bővít ki a Disney. 

Jelentős értékvesztésen mentek keresztül az idén a Disney papírjai.

A vállalat jelentése kiemelte: az ESPN+, főként sportesemények streamingjével foglalkozó szolgáltatása szintén a vártnál jobb számokat hozott a negyedév során, ahogy a Disneyland és a hozzá hasonló tematikus vidámparkok növekedése is tovább folytatódott.

A Disney negyedéves forgalmának kisebb alulteljesítése a vállalat jelentése szerint elsősorban a várakozásoknál rosszabbul alakuló reklámbevételeknek köszönhető, mely leginkább a vállalat tulajdonában lévő amerikai televíziós hálózat, az ABC visszaeső politikai reklámforgalmának tudható be. Ez a gyengélkedés egyes elemzők szerint könnyedén elősegítheti a Bob Iger vezérigazgató által még a nyáron belengetett, televíziós érdekeltségek értékesítéséről szóló tervek előmozdítását is – mutatott rá a CNBC.