BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Streamingháború: a Disney kivásárolná versenytársát a Huluból

A Hulu közös tulajdonosi struktúrája egy évek óta tartó saga kialakulásához vezetett a Disney és a Comcast között, előbbi minél hamarabb pontot tenne az ügy végére. Utóbbi viszont minél több pénzt szeretne látni az üzletből, így a tárgyalások nem lesznek egyszerűek és rövidek.

A Disney közölte, hogy december elsejéig 8,6 milliárd dollárt hajlandó fizetni a Hulu egyharmadáért, vagyis a cég 27,5 milliárd dollárra értékeli a streaminpatformot. Ez azonban várhatóan csak alap lesz a Hulu értékeléséről folyó, hosszú tárgyalások során, amelyek várhatóan 2024-ben fejeződnek be.

Los,Angeles,,California,,Usa,-,11,Martha,2023:,Hulu,Llc
Fotó: Shutterstock

A Comcast válaszul közölte, hogy várják az értékbecslési eljárást és a streamingszolgáltatás valós piaci értékének meghatározását. Az elemzők szerint a két cégnek várhatóan eltérő becslései lesznek arról, hogy mennyit ér a platform.  A Comcast vezérigazgatója, Brian Roberts korában azt mondta, hogy szerinte a Hulu 60 milliárd dollárt ér – írja a Financial Times.

A 2007-ben induló, több mint 48 millió előfizetővel büszkélkedő, elsősorban akciófilmekre, krimikre és vígjátékokra koncentráló Hulu kétharmadát a Walt Disney, egyharmadát a Comcast birtokolja. A Disney és a Comcast közötti megállapodás értelmében az ügyletre 2024-ben kerülhet sor – az akvizíció értékét független szakértők fogják megállapítani –, a Comcast pedig szeretne minél több pénzre szert tenni az eladásból.

Bob Chapek, a Disney vezetője tavaly szeptemberben arról beszélt, hogy egyesítené a Disney+, az ESPN+ és a Hulu szolgáltatásait.

Chapek a fúziót is minél előbb lezárná. A Disney ugyanis a sportra fókuszáló, 24,9 millió feliratkozóval rendelkező ESPN+ 80 százalékát is birtokolja. Az Egyesült Államokban a Disney+, a Hulu és az ESPN+ megvásárolható egy csomagban, kedvezményes áron, míg Európában számtalan Hulun nagyot menő sorozat – például a Gyilkos a házban – a Disney+ kínálatában érhető el.

Relatív árfolyamváltozások 1 év
Comcast, Disney
 

A streamingpiacot elemző cég, a FlixPatrol adatai szerint a szektort 247,1 millió előfizetővel a Netflix vezeti, amit az Amazon Prime Video követ 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a 146 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található. A Hulu 48,1 milliós bázissal a nyolcadik helyen található. A három platform összeolvadása után a Disney 219,1 millió felhasználóval 

megszerezné a második helyet az Amazontól és a Netflix minden eddiginél komolyabb versenytársat kapna a nyakába.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, leáldozott az olcsó streaming-előfizetések korának, és egyre több szolgáltató vezeti be a jelszómegosztás megszüntetését, ezzel is újabb előfizetéseket remélve a már meglévő felhasználóktól. Nemcsak az ár változik, hanem új előfizetési modellek is elérhetőek lesznek: az eddig teljesen reklámmentes szolgáltatások mellett megjelennek majd az olcsóbb, reklámokkal megtűzdelt opciók is.

Mert megérdemeljük: az emberek az infláció ellenére sem mondanak le az internet- és streamingelőfizetésükről

A szakértő szerint a digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak. Szolgáltatóváltásra ugyanis elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.  

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.