A Disney közölte, hogy december elsejéig 8,6 milliárd dollárt hajlandó fizetni a Hulu egyharmadáért, vagyis a cég 27,5 milliárd dollárra értékeli a streaminpatformot. Ez azonban várhatóan csak alap lesz a Hulu értékeléséről folyó, hosszú tárgyalások során, amelyek várhatóan 2024-ben fejeződnek be.

Los,Angeles,,California,,Usa,-,11,Martha,2023:,Hulu,Llc
Fotó: Shutterstock

A Comcast válaszul közölte, hogy várják az értékbecslési eljárást és a streamingszolgáltatás valós piaci értékének meghatározását. Az elemzők szerint a két cégnek várhatóan eltérő becslései lesznek arról, hogy mennyit ér a platform.  A Comcast vezérigazgatója, Brian Roberts korában azt mondta, hogy szerinte a Hulu 60 milliárd dollárt ér – írja a Financial Times.

A 2007-ben induló, több mint 48 millió előfizetővel büszkélkedő, elsősorban akciófilmekre, krimikre és vígjátékokra koncentráló Hulu kétharmadát a Walt Disney, egyharmadát a Comcast birtokolja. A Disney és a Comcast közötti megállapodás értelmében az ügyletre 2024-ben kerülhet sor – az akvizíció értékét független szakértők fogják megállapítani –, a Comcast pedig szeretne minél több pénzre szert tenni az eladásból.

Bob Chapek, a Disney vezetője tavaly szeptemberben arról beszélt, hogy egyesítené a Disney+, az ESPN+ és a Hulu szolgáltatásait.

Chapek a fúziót is minél előbb lezárná. A Disney ugyanis a sportra fókuszáló, 24,9 millió feliratkozóval rendelkező ESPN+ 80 százalékát is birtokolja. Az Egyesült Államokban a Disney+, a Hulu és az ESPN+ megvásárolható egy csomagban, kedvezményes áron, míg Európában számtalan Hulun nagyot menő sorozat – például a Gyilkos a házban – a Disney+ kínálatában érhető el.

Relatív árfolyamváltozások 1 év
Comcast, Disney
 

A streamingpiacot elemző cég, a FlixPatrol adatai szerint a szektort 247,1 millió előfizetővel a Netflix vezeti, amit az Amazon Prime Video követ 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a 146 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található. A Hulu 48,1 milliós bázissal a nyolcadik helyen található. A három platform összeolvadása után a Disney 219,1 millió felhasználóval 

megszerezné a második helyet az Amazontól és a Netflix minden eddiginél komolyabb versenytársat kapna a nyakába.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, leáldozott az olcsó streaming-előfizetések korának, és egyre több szolgáltató vezeti be a jelszómegosztás megszüntetését, ezzel is újabb előfizetéseket remélve a már meglévő felhasználóktól. Nemcsak az ár változik, hanem új előfizetési modellek is elérhetőek lesznek: az eddig teljesen reklámmentes szolgáltatások mellett megjelennek majd az olcsóbb, reklámokkal megtűzdelt opciók is.

Mert megérdemeljük: az emberek az ellenére sem mondanak le az internet- és streamingelőfizetésükről

A szakértő szerint a digitális szolgáltatásokat olyan alap infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak. Szolgáltatóváltásra ugyanis elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.