A TikTokot birtokló ByteDance gyors terjeszkedése az elmúlt években kevésbé hatékonnyá tette a céget, amely nem fordított elég figyelmet a mesterséges intelligenciára – mondta a vállalat vezérigazgatója, Liang Rubo egy, az egész cégre kiterjedő megbeszélésen. Hozzátette: a ByteDance a belső bürokrácia miatt lassú, ezért most hat hónapig tart egy projekt kidolgozása, amelyet egy startup egy hónap alatt el tudna végezni.

Fotó: PEDRO PARDO / AFP

Nem vagyunk elég érzékenyek a változásokra, az új technológiákra

 – hangsúlyozta a cégvezér. Liang új vállalkozói szellemre szólított fel a technológiai óriásnál, mivel attól tart, hogy a ByteDance a középszerűségbe csúszhat. Liang ugyanakkor azt mondta, hogy a vállalatnak még mindig jól megy a sora, és a jövőben tovább növekedhet, de ehhez szükséges a hatékonyabbés gyorsabb működés – írja a Bloomberg.

A közel másfél éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. 

Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is , és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, valamint a vállalatok azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásokat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett a Google és továbbá orosz és kínai csetbot is elérhető.

A ByteDance tavaly nagy felhajtás nélkül adta ki nevű Doubao chatbotját, azonban decemberben az amerikai sajtó arról számolt be, hogy a ByteDance a ChatGPT mögött álló OpenAI technológiáját használja a saját nagy nyelvi modelljének megalkotásához. A vállalat tagadta a vádakat, de az OpenAI végül felfüggesztette a kínai cég fiókját.

Jaj az influenszereknek: az ő munkájukat is elveszi a mesterséges intelligencia

Az influenszereket már most is sokan hamisnak és felszínesnek tartják, s míg más ágazatokban az MI betörése nagy közfelháborodást és aggodalmat okozott még azok között is, akik nem érintettek a bevezetésükben, a marketing területén ez teljesen elmaradt. Az Instagramon nemrég több ezer influenszer indított kampányt, amelyben azt követelték az ilyen profiloktól, hogy tegyék nyilvánossá: ők nem igazi emberek. Ezt sok ilyen MI megtette, de ez nem csökkentette a népszerűségüket.