Jó éve volt az Aeroflotnak tavaly, a legnagyobb orosz légitársaság 16,3 százalékkal több utast szállított 2023-ban, mint a megelőző év során.

Turkish Buys The Airbus A350
A belföldi utazási kedv erősödése kedvezett az Aeroflotnak 2023-ban. Fotó: AFP

A társaságot összesen 47,3 millió utazó választotta, a teljes utasforgalom 3,3 százalékkal meghaladta az Ukrajna elleni háború kitörése előtti, 2021. év teljesítményét is.

A járatkihasználtság rekordot döntött, tavaly az ülések 87,5 százalékát sikerült megtöltenie a vállalatnak, ami 3,9 százalékpontos javulás az előző évhez képest. A belföldi járatokon csupán az elérhető helyek 10 százaléka maradt üresen.

A nemzetközi szankciók miatt elsősorban a belföldi utazási kedv élénkülésére támaszkodhatott az Aeroflot, a kontinensnyi méretű országon belül közlekedő járatokra 37,7 millió jegyet váltottak, 6,8 százalékkal többet, mint 2022-ben, ez a szint nagyjából megegyezik a két évvel korábbi belföldi utasforgalommal.

A nemzetközi járatok 9,6 millió utast fogadtak, 4,2 millióval többet, mint egy éve. A szegmens forgalma 2021-hez képest 1,1 millió utassal bővült.

Az iparág egyik kiemelt teljesítménymutatójának számító utaskilométer (RPK), azaz a fizető utazók által megtett távolság negyedével, 123,39 millióra ugrott.

Az Aeroflot moszkvai tőzsdén jegyzett részvényei 0,7 százalékkal drágultak a szerda délelőtti kereskedésben, az év eleje óta pedig már 9 százalékot emelkedett a kurzus.

Oroszország a héten jelentette be, hogy a következő években erősen felpörgetné a repülőgépgyártást a hazai légitársaságok flottájának bővítése érdekében, és hogy kiváltsák a külföldi repülőgépeket az országban. A Nemzeti Jóléti Alapból finanszírozott program keretében hat év alatt több mint 600 új gépet gyártanának le, az orosz légitársaságok flottáit SSJ New, MC-21-310, Il-114-300, Tu-214 és Il-96-300 repülőgépek alkotják majd.