Az OTP Bank és az MBH Bank sem halasztotta hétfőre a kártalanítást
Az OTP Banknál is megtörtént vasárnap az Apple téves tételeinek visszatérítése, azaz a bank gondoskodott az Apple által az ügyfelektől június 26-án és 28-án tömegesen levont összegek visszatérítéséről – közölte a Világgazdasággal a pénzintézet még aznap este.

Hozzátették, hogy az ügyfeleknek nincs teendőjük, számláikon
az OTP automatikusan jóváírta az Apple-nél fellépett technikai probléma nyomán levont, több mint 325 ezer tételt.
Ez volt a helyzet rendezett, teljes körű, biztonságos kezelésének a lehető leggyorsabb módja, figyelemmel a kiemelkedően magas érintett ügyfél- és tételszámra. Az OTP Bank az ügyfeleknek vasárnap megtérített összegek szolgáltatók közötti elszámolását a továbbiakban az Applelel rendezi.
Az OTP egyúttal megköszönte ügyfelei türelmét és megértését.
Nagyjából az OTP Bank értesítésével egyidejűleg az MBH Banktól is befutott az üggyel kapcsolatos közlemény, amelyben kiemelték:
az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését, ügyfeleink egyenlegében a jóváírás kártyatípustól és kibocsájtótól függően rövidesen megjelenik vagy már meg is jelent.
Az MBH Bank is megköszönte ügyfelei türelmét.
Korábban az Erste, a Gránit Bank és a CIB Bank is hasonló közleményeket tett közzé.
Mint ismert, egy technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben.
A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz
a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.
Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.


