Reagált az MNB az Apple Pay ügyre: visszajár a pénz
Megszólalt a Magyar Nemzeti Bank (MNB) is az Apple Pay magyarországi ügyfeleitől jogosulatlanul levont összegek ügyében, leszögezve, hogy a jegybank szerint a jogosulatlan és jóvá nem hagyott kártyatranzakciók teljes összege a károsultaknak visszajár.

A jegybank csütörtöki közleményében azt is jelezte, hogy az elektronikus pénzforgalom zavartalan működése és az elektronikus fizetési megoldásokba vetett bizalom fenntartása érdekében folyamatosan nyomon követi a fejleményeket, továbbá további információk beszerzése céljából az érintett intézményekkel is fel veszi a kapcsolatot.
Ha kell lépni fog a jegybank
Az MNB ezt követően megteszi a szükséges lépéseket is, hogy megelőzze a jövőbeni hasonló eseteket és mielőbb rendezze a helyzetet. Hozzátették, hogy elvárják, hogy az érintett ügyfeleknek számlát vezető bankok a lehető leghamarabb vizsgálják meg az esemény részleteit és a jogszabályoknak megfelelően járjanak el az ügyben. Amennyiben valóban technikai hiba miatt indult nagymennyiségű tranzakció, akkor
elvárt, hogy a bankok a lehető legrövidebb időn belül gondoskodjanak arról, hogy az ügyfelek visszakapják a tévesen indított tranzakciók értékét.
A limitek nyújthatnak némi védelmet hasonló esetek ellen
Az eset kapcsán a jegybank az ügyfelek figyelmét is felhívja arra, hogy használják a tranzakciós limiteket a bankkártyák és az átutalási szolgáltatások esetén egyaránt, és csak a napi költéseikhez szükséges lehető legalacsonyabb értékeket állítsák be, amit csak indokolt esetben, ideiglenesen állítanak magasabbra egyes nagyértékű tranzakciók előtt.
Mint azt a Világgazdaság is megírta, június 26-án az Apple több bankkártya-kibocsátó kártyáival, több banknál tömeges, indokolatlan terheléseket hajtott végre.
Az OTP szerint az Apple-nél történt probléma, és már több száz felháborodott ügyfél kereste meg őket, illetve az Erste Bank, az MBH, a Raiffeisen Bank, a CIB Bank, az UniCredit Bank és a Revolut ügyfeleinél is történtek hasonló visszaélések.
Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van
– közölte az Apple.
Bankszövetség: az Apple alkalmazásboltja visszafizeti a téves terheléseket
Az Apple alkalmazásboltja tévesen, nagy volumenben terhelt magyar bankkártyákhoz tartozó számlákat 2024. június 26-án 18 órát követően néhány órán keresztül, az összeg visszatérítése folyamatban van.


