A CIB Bank is jóváírta ügyfélszámláin az Apple app store téves levonásait
Az Apple alkalmazásboltjának technikai hibája miatt bekövetkezett téves terhelések rendezése lezárult, az érintett tételek jóváírása megtörtént - közölte vasárnap a CIB Bank.

A pénzintézet arról is tájékoztatta ügyfeleit, hogy amennyiben bármilyen kérdésük merülne fel a rendezéssel kapcsolatban, azt ímélben jelezhetik a bank felé.
Korábban a Gránit Bank is beszámolt már róla, hogy az Apple által küldött kártalanítást már vasárnap jóváírta az ügyfélszámlákon, az Erste pedig szombaton kezdte meg a visszatérítéseket.
Az Apple tájékoztatása szerint amúgy semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket.
Mint ismert, a technikai hiba következtében a magyar ügyfeleknél június 26-án, 18–20 óra között mintegy 780 ezer jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) információi szerint a technikai probléma csak ebben az időszakban állt fent, a június 28-i újabb ügyfélértesítések nem új incidens miatt következtek be, csak a korábbi téves terheléshez kapcsolódó üzenetek voltak.
A Matolcsy György által vezetett jegybank már másnap egyértelműen állást foglalt, hogy a nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz
a pénz teljes egészében visszajár az ügyfeleknek.
Szombaton pedig ismét felszólította a pénzforgalmi szolgáltatókat, hogy haladéktalanul kezdjék meg az ügyfelek kártalanítását.az a pénzisszajár az ügyfeleknek.
Visszajelzésük szerint a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.


