BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Swifties és a szuperfanok „megkopasztását” tervezi a Universal

Átmeneti kisiklás után lendületes profitbővülést ígér részvényeseinek a zeneipar gigásza. A Universal Music Group ezt az előfizetői tábor bővítésével, valamint a szupersztárok követőinek kínált prémiumtermékek és szolgáltatások révén akarja megvalósítani.

A Taylor Swiftet is foglalkoztató Universal Music Group (UMG) 2028-ig éves átlagban több mint 10 százalékkal növelheti üzemi profitját, a bevételei pedig várhatóan évi 7 százalékos ütemben emelkedhetnek – tette közzé prognózisát a zeneipari vállalat keddi, első alkalommal megtartott befektetői napján. 

Universal - Swift
Taylor Swift nevével ma bármit el lehet adni – jól tudják ezt a Universal Musicnál is / Fotó: AFP

Az ING elemzői konszenzusa 6,1 százalékos bevételbővüléssel számol és 8,8 százalékos profitnövekedést feltételez. A stílszerűen a londoni Abbey Roadon található stúdióba szervezett összejövetelen Lucien Grainge vezérigazgató az előfizetői és a streamingszolgáltatások felfuttatásának fontosságáról beszélt, amelynek sikerét nemcsak a felhasználói állomány gyarapodásában mérik, hanem az egy főre (felhasználóra) eső bevételek növekedésében is. 

A Universal a szuperfanok költéseiben bízik

Azt tapasztalják, hogy a streaming kiegyenlítette ugyan a zeneélvezetért fizetendő díjakat, magyarán az adott előadókért bolonduló úgynevezett szuperfanok – mint a Taylor Swift követői, a Swifties – és az alkalmi zenehallgatók között nem tesz különbséget. Ezen érdemes változtatni, mégpedig a szuperfanok javára, az ő monetalizálásukkal, azaz pénztárcájuk szélesebbre nyitásával. 

A Universal rájuk számít elsősorban, őket célozza meg a fizikai gyűjteményeken, prémiumárucikkeken, valamint az élő és digitális élményeken keresztül. A többi között

  • Taylor Swift,
  • a BTS,
  • Billie Eilish,
  • Drake,
  • az AC/DC
  • vagy a Black Sabbath

zenéjéért rajongó szuperfanok merchanise fronton is odateszik magukat, a zenészhez-zenekarhoz tartozó „kellékek” és emléktárgyak megvásárlásával is gyarapítják a világ legnagyobb zenei kiadójának számító UMG bevételeit. 

Grainge hozzátette, hogy az előfizetői penetráció még mindig 50 százalék alatt van a csoport legmeghatározóbb piacain, míg a nagy potenciállal rendelkező országokban, például Indiában és Kínában az előfizetés bevezetése még korai stádiumban van.

Lassult az előfizetői tábor bővülése

Az előfizetői bevétel a Universal legutóbbi, júniussal zárult negyedévében 1,137 milliárd eurót képviselt a 2,932 milliárd eurós összbevételből, az előbbi 6,9 százalékos, az utóbbi 9,6 százalékos éves bővülés. 

 

Az előfizetésekből befolyt összeg növekedése messze elmaradt az egy évvel korábbi 12,5 százaléktól, de a Barclays által készített 11,1 százalékos elemzői konszenzustól is. A UMG második negyedévéről július végén kiadott gyorsjelentés hideg zuhanyként hatott a befektetőkre, s rövid időn belül 30 százalékos árfolyamesést váltott ki. 

Most a 2028-i tartó terminusra a UMG 8-10 százalékos éves szintű bevételnövekedést lát elérhetőnek a vállalat fejlődési irányát meghatározó előfizetéses szolgáltatásoknál. Az ING csak 6,6 százalékos pluszt lát ezen a soron.

A UMG életében gyorsulási és lassulási periódusok követik egymást, miközben a csoport a többéves stratégiájának megvalósításán dolgozik

– mondta Boyd Muir pénzügyi igazgató a keddi prezentáción, egyben arra kérve a befektetőket, hogy ne reagálják túl ezeket a hullámhegyeket és hullámvölgyeket, mint tették azt július végén. 

Szavai mint a falra hányt borsó, úgy pattantak le a befektetőkről, ezt jelzi a kedvező kilátások közzétételét követő, 4,5 százalékos emelkedés a Vivendiből kivált Universal 2021-ben, az amszterdami tőzsdére bevezetett részvényeinek árfolyamában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.