Erős számokkal rukkolt elő a pandémia sztárja, mégis csalódtak a befektetők
Az elemzői várakozásoknál erősebb számokat tett közzé a Zoom: a pandémia sztárja 3,3 százalékkal 1,184 milliárd dollárra növekvő bevételről adott számot a tavalyi negyedik negyedévre vonatkozóan, az egy részvényre jutó nyereség pedig 1,41 dolláron állt meg, jelentősen meghaladva az 1,3 dolláros elemzői várakozást.

Erős számokat tett közzé a Zoom
A vállalat a vártnál jobb számokat elsősorban a kulcsfontosságú üzletága, a vállalati kommunikációs szegmens felülteljesítésének köszönhette, amely 6 százalékkal 706,8 millió dollárra ugró bevételről adott számot. A Zoom a teljes 2025-ös pénzügyi évre vonatkozóan azonban már az elemzői várakozásoknál visszafogottabb előrejelzéseket tett közzé: árbevételi soron 4,79 milliárd dollárra számít, szemben a 4,81 milliárdos előzetes elemzői becsléssel, EPS tekintetében pedig 5,34–5,37 dollárral számol, megerősítve a szakértők 5,36 dolláros becslését.
A befektetőknek mindez kevésnek bizonyult, ezért részvényeladásba kezdtek a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben, 2 százalékos esést idézve elő az árfolyamban. A cég papírjai jelenleg ott járnak, ahol kezdték az évet, mindössze 0,6 százalékos az elmozdulás a kurzuson. A Zoom részvényét 35 elemző követi , átlagos 12 havi céláruk 92,3 dollár, mely 15 százalékos felértékelődési potenciált mutat.
A Zoom a Covid idején robbant be a köztudatba az online videós kommunikációt lehetővé tevő platformjával, melynek népszerűsége azóta jelentősen csökkent, főleg, hogy a legnagyobb versenytársak, mint a Microsoft Teams, egyre több ügyfelet tudnak magukhoz szólítani. A Zoom egyre több mesterségesintelligencia-funkciót tervez bevezetni szolgáltatásába, de a befektetők egyelőre nem látják az az áttörést, amellyel a vállalat megnyerhetné a máig igen népszerű online videokommunikációs szegmenst magának.


