A Pepsi, a Lays, a Cheetos és a Mirinda mögött álló amerikai vállalat, a PepsiCo 1,95 milliárd dolláros (több mint 713 milliárd forint) üzlet keretében felvásárolja a prebiotikus, egészséges üdítőket forgalmazó Poppi márkát. A 2018-ban alapított Poppi Magyarországon kevésbé ismert, azonban az Egyesült Államokban népszerű márka, amely alacsony kalória- és cukortartalmú szénsavas italokkal hódít a fogyasztók körében.
A Reuters emlékeztet: a lépésre akkor kerül sor, amikor a PepsiCo csökkenő kereslettel szembesül a hagyományos üdítők és rágcsálnivalók terén. A vállalat a 2024-es évre 91,85 milliárd dolláros bevételt jelentett, ami 0,4 százalékos növekedé az előző évhez képest, míg a nyereség éves összevetésben 5,5 százalékkal, 9,58 milliárd dollárra nőtt.
Ugyanakkor a profit és az árbevétel elmaradt az elemzői várakozásoktól, főleg a PepsiCo legnagyobb, észak-amerikai piacáról érkeztek kedvezőtlen számok. Ennek magyarázata, hogy a fogyasztók egyre inkább az egészségesebb életmódot és táplálkozást helyezik előtérbe, amire a cégnek nem volt megfelelő válasza.
A vállalat új irányvonala, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek jobban megfelelnek az amerikai vevőknek. Ennek érdekében a PepsiCo alacsony kalóriatartalmú italokat és snackeket gyártó cégeket igyekszik felvásárolni, például a Siete Foods 1,2 milliárd dollárért került az amerikai óriás kezébe.
Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a kereslet csökkenésében, illetve stagnálásában az is szerepet játszik, hogy a PepsiCo az utóbbi negyedévekben rendesen megemelte az árait, ezzel az olcsóbb konkurencia karjaiba hajtva a vevőit. Ráadásul az infláció még mindig érezteti a hatását.
A cég vezetése mindenesetre azt reméli, hogy erőfeszítéseik idén beérnek, és visszatérhetnek a normális növekedési pályára. Emellett azt ígérik, hogy áruválasztékukat alacsonyabb árfekvésű termékekkel egészítik ki az ehhez szükséges beruházások végrehajtásával, illetve a termékfejlesztést is prioritásként kezelik.
A gyenge teljesítmény a cég árfolyamán is meglátszik: az elmúlt egy évben több mint 11 százalékkal csökkent a részvények ára. Az üzlet híre azonban örömmel tölthette el a befektetőket, mivel a kurzus csaknem 2 százalékkal nőtt az elmúlt órákban.
Új vezetőt neveztek ki a magyar Coca-Cola élére: ez a váltás oka
Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024. december 1-jétől a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávéüzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező szakember széles körű iparági tapasztalatokkal rendelkezik, és helyet foglalt több hazai, illetve nemzetközi nagyvállalat vezetőségében is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.