BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felvásárlással menekül előre a PepsiCo

A PepsiCo felvásárolja az egészséges üdítőitalok piacán aktív Poppi márkát. Az üzletre akkor kerül sor, amikor a vállalat csökkenő kereslettel szembesül a hagyományos üdítők és rágcsálnivalók terén. A vállalat új irányvonala, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek jobban megfelelnek az amerikai fogyasztóknak.

A Pepsi, a Lays, a Cheetos és a Mirinda mögött álló amerikai vállalat, a PepsiCo 1,95 milliárd dolláros (több mint 713 milliárd forint) üzlet keretében felvásárolja a prebiotikus, egészséges üdítőket forgalmazó Poppi márkát. A 2018-ban alapított Poppi Magyarországon kevésbé ismert, azonban az Egyesült Államokban népszerű márka, amely alacsony kalória- és cukortartalmú szénsavas italokkal hódít a fogyasztók körében.

Poznan,,Pol,-,Aug,7,,2024:,Can,Of,Pepsi,,A PepsiCo Poppi felvásárlás Pepsi egészséges üdítők
A PepsiCo egyre nagyobb figyelmet fordít az alacsony kalória- és cukortartalmú szénsavas italokra / Fotó: Monticello / Shutterstock

A Reuters emlékeztet: a lépésre akkor kerül sor, amikor a PepsiCo csökkenő kereslettel szembesül a hagyományos üdítők és rágcsálnivalók terén. A vállalat a 2024-es évre 91,85 milliárd dolláros bevételt jelentett, ami 0,4 százalékos növekedé az előző évhez képest, míg a nyereség éves összevetésben 5,5 százalékkal, 9,58 milliárd dollárra nőtt. 

Ugyanakkor a profit és az árbevétel elmaradt az elemzői várakozásoktól, főleg a PepsiCo legnagyobb, észak-amerikai piacáról érkeztek kedvezőtlen számok. Ennek magyarázata, hogy a fogyasztók egyre inkább az egészségesebb életmódot és táplálkozást helyezik előtérbe, amire a cégnek nem volt megfelelő válasza.

A vállalat új irányvonala, hogy olyan termékeket kínáljon, amelyek jobban megfelelnek az amerikai vevőknek. Ennek érdekében a PepsiCo alacsony kalóriatartalmú italokat és snackeket gyártó cégeket igyekszik felvásárolni, például a Siete Foods 1,2 milliárd dollárért került az amerikai óriás kezébe.

 

Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a kereslet csökkenésében, illetve stagnálásában az is szerepet játszik, hogy a PepsiCo az utóbbi negyedévekben rendesen megemelte az árait, ezzel az olcsóbb konkurencia karjaiba hajtva a vevőit. Ráadásul az infláció még mindig érezteti a hatását.

A cég vezetése mindenesetre azt reméli, hogy erőfeszítéseik idén beérnek, és visszatérhetnek a normális növekedési pályára. Emellett azt ígérik, hogy áruválasztékukat alacsonyabb árfekvésű termékekkel egészítik ki az ehhez szükséges beruházások végrehajtásával, illetve a termékfejlesztést is prioritásként kezelik. 

A gyenge teljesítmény a cég árfolyamán is meglátszik: az elmúlt egy évben több mint 11 százalékkal csökkent a részvények ára. Az üzlet híre azonban örömmel tölthette el a befektetőket, mivel a kurzus csaknem 2 százalékkal nőtt az elmúlt órákban.

Új vezetőt neveztek ki a magyar Coca-Cola élére: ez a váltás oka

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024. december 1-jétől a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávéüzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező szakember széles körű iparági tapasztalatokkal rendelkezik, és helyet foglalt több hazai, illetve nemzetközi nagyvállalat vezetőségében is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.