Vészjósló üzenetet küldött a dolgozóknak az Amazon vezérigazgatója, Andy Jassy: a generatív mesterséges intelligencia növeli a hatékonyságot, de jelentősen átrendezi a munkahelyeket a cégnél. Nem mellesleg az ügyfélélményt is gyökeresen átalakítja. Forduló ponthoz ért a cég üzleti modellje.
Elképesztően munkaerőigényes az Amazon üzleti modellje. A vállalat
másfél millió teljes munkaidős alkalmazottról számolt be
az utolsó negyedéves bejelentésében – ami többszöröse a megacap technológiai óriásokénak.
Alkamazottanként 417 ezer dollár éves bevételt termel az Amazon. Bár ez 43 százalékkal több, mint három évvel ezelőtt. De az S&P Global Market Intelligence adatai szerint
a legalacsonyabb hatékonysági mutató a több mint 100 milliárd dolláros éves árbevételt produkáló technológiai vállalatok közül.
A Microsoft, az Nvidia, az Apple, a Meta Platforms és a Google anyavállalata, az Alphabet mind 1-3,6 millió dolláros éves bevételt termel alkalmazottanként. A tartomány alsó határának eléréséhez
az Amazonnak a munkaerő több mint felét le kellene építenie a jelenlegi értékesítési szinten.
Az egyik lehetőség a leépítés, a másik az értékesítés növelése. Jassy feljegyzése valószínűleg az utóbbit célozza.
Nem a mesterséges intelligencia veszi el az emberek munkáját, hanem egy másik ember, aki használja az MI-t.
Jassy azt várja a dolgozóktól, hogy legyenek nyitottak a mesterséges intelligenciára.
Míg ötéves visszatekintésben az Amazon teljesítménye közel 60 százalékos emelkedés, addig
az idei évben gyengén muzsikál a részvény:
bő 3 százalékos lecsorgással. Bár az utolsó hónapban 4 százalékos felhúzást láthattunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.