Bár a Wizz Air utasszáma újabb rekordot ért el a március végén lezárt 2025-ös üzleti évben 63,4 millió utassal, és a gépek töltöttsége is 1,1 százalékponttal, 92,1 százalékra nőtt éves bázison, a légitársaság költségeinek megugrása miatt a nettó profit 41,5 százalékkal, 213,9 millió euróra esett vissza az előző üzleti évhez mérten – derül ki a magyar fapados légitársaság csütörtök reggel publikált gyorsjelentéséből.
Az utasszám amúgy összességében 2,2 százalékkal emelkedett, és annak ellenére érte el a vállalat, hogy Airbus-gépei hajtóműveinek felülvizsgálata miatt folyamatosan nélkülözni volt kénytelen flottája jelentős részét.
A pénzügyi mutatók közül romlott az EBITDA-ráta is, mégpedig 2 százalékponttal, 21,5 százalékra, az EBITDA pedig 4,9 százalékkal 1,134 milliárd euróra esett, a legdrasztikusabb visszaesés viszont az üzemi eredménynél mutatkozott, amely 61,7 százalékkal, 167,5 millió euróra zuhant.
Az utaskilométerre számított bevételekre és költségek rátérve látszik igazán, hogy mennyivel gyorsabban nőttek a ráfordítások, hiszen míg a bevétel 3,9 százalékos növekedéssel érte el a 4,33 eurócentet, a költségek 10,9 százalékkal ugrottak szintén 4,33 centre, tehát itt már nem maradt tere a profittermelésnek.
Ráadásul úgy ugrottak meg az utaskilométerre számolt kiadások, hogy az azok részét képező üzemanyagköltség 3 százalékkal, 1,48 eurócentre mérséklődött.
A diszkontszolgáltató pénzügyi helyzete stabil maradt, hiszen likviditása több mint 9 százalékkal, 1,7 milliárd euró fölé nőtt, miközben nettó adóssága 3,5 százalékkal, 4,956 milliárd euróra hízott.
A Wizz Air a bizonytalan geopolitikai helyzetre tekintettel nem adott konkrét célszámokat az április 1-jével megkezdett, 2026-os üzleti évre, ám annyit előre bocsátott a menedzsment, hogy a kapacitás az első fél évben 15 százalék körüli mértékben, az egész évben pedig éves bázison 20 százalékkal nőhet.
Eközben a töltöttségi mutatót 2 százalékponttal növelnék, az összbevételtől pedig azt várják, hogy haladja meg a tavalyit.
Az üzemanyagköltségek frontján kedvezőbb helyzetre számítanak, a többi költség esetében pedig csak mérsékelt emelkedést várnak. Az emelkedés viszont elkerülhetetlen, már csak a repülőtéri költségek növekvő nyomása miatt is.
A nyári szezonban a töltöttség 2 százalékpontos javulása miatt növekvő bevételekre számítanak utaskilométerre bontva, ám a forgalom növelése érdekében a viteldíjak csupán 5 százalék alatti mértékben drágulnak.
Az azonban mindenképpen pozitív, hogy egyre kevesebb gép rostokol a földön a hajtómű-felülvizsgálatok miatt. Március végén még 42, május elején pedig 37 repülő került hangárba, az első fél év, azaz szeptember végére viszont már csak 34 gép forgalomból való kivonásával számolnak.
A földön rostokoló repülőgépek százalékos aránya a teljes flottához viszonyítva tovább javul, ami lehetővé teszi, hogy stratégiánk kulcsfontosságú elemeire összpontosítsunk. Ez pedig nem más, mint a piaci részesedés növelése, vezető pozíciók megszerzése és szakértelmünk bevetése a kihívások elleni harcban. Nem engedünk az ultraalacsony költségű üzleti modell, a nyereségesnövekedés és végső soron a részvényesi érték védelméből
– emelte ki egyebek között Váradi József vezérigazgató, a Wizz Air egész éves teljesítményét értékelve.
A gyorsjelentésre brutálisan, több mint 24 százalékkal, 12,65 angol fontra zuhantak Londonban a cég részvényei.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.