Változás jöhet a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cégénél: kettéválhat a Kraft Heinz
A Kraft Heinz nagyszabású átalakítást vihet véghez: az élelmiszeripari vállalat azt tervezi, hogy leválasztja a Kraft márkájú terméket egy új cégbe. A új vállalkozás értéke körülbelül 20 milliárd dollár lehet – értesült több forrásból a The Wall Street Journal.

A lépés után a Kraft Heinz a szószok, öntetek és kenhető termékek gyorsabban növekvő üzletágára koncentrálna. Ide olyan termékek tartoznak, mint a Heinz ketchup, a különböző mustárfajták (például dijoni mustár), a barbecue szószok, a pástétomok és egyéb, a háztartásokban gyakran használt ízesítők.
A tervezett szétválás mögött az áll, hogy a Kraft Heinz vezetősége felismerte: a vállalat különböző üzletágai eltérő növekedési pályán mozognak, és eltérő fogyasztói igényeket szolgálnak ki. A hagyományos élelmiszeripari termékek, mint például a sajtok és egyéb alapvető élelmiszerek, egyre inkább stagnálnak, míg a szószok, öntetek és kenhető termékek dinamikusabb növekedést mutatnak.
A különálló cégek lehetővé teszik, hogy saját stratégiát alakítsanak ki, és hatékonyabban reagáljanak a piaci kihívásokra.
A befektetők és elemzők vegyesen fogadták a hírt. Egyesek optimisták, mert a szétválás lehetőséget adhat arra, hogy a két új vállalat fókuszáltabb és hatékonyabb működést valósítson meg, ami növelheti az értékesítést. Mások azonban óvatosak, mivel a szétválás jelentős költségekkel és átmeneti bizonytalansággal járhat.
Egy másik fontos lépés a vállalat részéről az egészségtudatosabb termékfejlesztés irányába történő elmozdulás, amelynek részeként a Kraft Heinz bejelentette, hogy 2025-től nem indít új termékeket mesterséges színezékekkel az Egyesült Államokban. Sőt, a cég 2027 végéig fokozatosan eltávolítja a szintetikus festékanyagokat meglévő termékeiből.
Érdemes megemlíteni, hogy a nagy élelmiszeripari vállalatok kihívásokkal néznek szembe, mivel az infláció miatt a fogyasztók visszafogják kiadásaikat és keresik az akciókat. Emellett a feldolgozott élelmiszerekre irányuló fokozott kormányzati ellenőrzés, valamint a friss és egészséges ételek iránti növekvő fogyasztói igények miatt a cégek kénytelenek átalakítani kínálatukat.
Már a gabonapehelyre sem vevők az amerikaiak – panaszolja a General Mills
A lakossági fogyasztás a bizonytalan gazdasági helyzet miatt csökken az Egyesült Államokban, s ez nyomot hagy az élelmiszer-feldolgozó társaságok teljesítményén. A General Mills már forgalmának szinten tartásával és nyereségének tízszázalékos olvadásával is elégedett lenne. Részvényesei annál kevésbé.


