BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Változás jöhet a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cégénél: kettéválhat a Kraft Heinz

A Kraft Heinz leválaszthatja a Kraft márkájú termékeket egy új cégbe. Az átalakítás lehetővé teszi, hogy a vállalatok önálló stratégiát alakítsanak ki és hatékonyabban reagáljanak a piaci kihívásokra.

A Kraft Heinz egy jelentős átalakítást vihet véghez: az élelmiszeripari vállalat azt tervezi, hogy leválasztja a Kraft márkájú terméket egy új cégbe. A új vállalkozás értéke körülbelül 20 milliárd dollár lehet – értesült több forrásból a The Wall Street Journal.

Economy And Daily Life In Montreal Változás jöhet a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cégénél: kettéválhat a Kraft Heinz
Jelentős átalakulás előtt áll a Kraft Heinz / Fotó: NurPhoto via AFP

A lépés után a Kraft Heinz a gyorsabban növekvő szószok, öntetek és kenhető termékek üzletágára koncentrálna. Ide olyan termékek tartoznak, mint a Heinz ketchup, a különböző mustárfajták (például dijoni mustár), a barbecue szószok, a pástétomok és egyéb, a háztartásokban gyakran használt ízesítők.

A tervezett szétválás mögött az áll, hogy a Kraft Heinz vezetősége felismerte: a vállalat különböző üzletágai eltérő növekedési pályán mozognak, és eltérő fogyasztói igényeket szolgálnak ki. A hagyományos élelmiszeripari termékek, mint például a sajtok és egyéb alapvető élelmiszerek, egyre inkább stagnálnak, míg a szószok, öntetek és kenhető termékek dinamikusabb növekedést mutatnak.

A különálló cégek lehetővé teszik, hogy önálló stratégiát alakítsanak ki és hatékonyabban reagáljanak a piaci kihívásokra.

A befektetők és elemzők vegyesen fogadták a hírt. Egyesek optimisták, mert a szétválás lehetőséget adhat arra, hogy a két új vállalat fókuszáltabb és hatékonyabb működést valósítson meg, ami növelheti az értékesítést. Mások azonban óvatosak, mivel a szétválás jelentős költségekkel és átmeneti bizonytalansággal járhat.

Egy másik fontos lépés a vállalat részéről az egészségtudatosabb termékfejlesztés irányába történő elmozdulás, amelynek részeként a Kraft Heinz bejelentette, hogy 2025-től nem indít új termékeket mesterséges színezékekkel az Egyesült Államokban. Sőt, a cég 2027 végéig fokozatosan eltávolítja a szintetikus festékanyagokat meglévő termékeiből.

Érdemes megemlíteni, hogy a nagy élelmiszeripari vállalatok kihívásokkal néznek szembe, mivel az infláció miatt a fogyasztók visszafogják kiadásaikat és keresik az akciókat. Emellett a feldolgozott élelmiszerekre irányuló fokozott kormányzati ellenőrzés, valamint a friss és egészséges ételek iránti növekvő fogyasztói igények miatt a cégek kénytelenek átalakítani kínálatukat.

Már a gabonapehelyre sem vevők az amerikaiak – panaszolja a General Mills

A lakossági fogyasztás a bizonytalan gazdasági helyzet miatt csökken az Egyesült Államokban, s ez nyomot hagy az élelmiszer-feldolgozó társaságok teljesítményén. A General Mills már forgalmának szinten tartásával és nyereségének tízszázalékos olvadásával is elégedett lenne. Részvényesei annál kevésbé.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.