Jelentős marketingbüdzsét különített el többek közt a McDonald’s, a Pepsi is.
Munkácsi Dávid, a Generali Alapkezelő Zrt. portfólió- menedzsere
2020.02.25, 13:01
Megosztom a cikket
Egyre közkedveltebb szabadidő-eltöltési formává váltak az online játékok, melyek számítógépen vagy mobiltelefonon keresztül egyaránt hozzáférhetők, és akár pénzkeresetként, hivatásszerűen is űzhetők.
Az e-sport mint iparág kiemelkedő növekedést ért el mind a nézők, mind a bevételek területén. A 2016-os 281 milliós nézőszám várhatóan csaknem a duplájára bővül 2021-ben, ami több mint 14 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Az árbevétel terén még nagyobb, évi 27 százalékra tehető növekedési dinamika várható 2016–2021 között, a jövő évben generált bevétel például 1,6 milliárd dollár fölé nőhet.
A gyors növekedéshez jelentősen hozzájárul, hogy a legnagyobb cégek – látva az elkötelezett nézők elérésében rejlő üzleti potenciált – közvetlenül és közvetetten is befektetnek az iparágba.
Fotó: AFP
Teszik mindezt azért is, mert értékesítési szempontból sokszor nehezen elérhető Y és Z generációt könnyebben megismertethetik termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Jó példa, hogy e célra jelentős marketingbüdzsét különített el a McDonald’s, a Pepsi és a Nike is, a Comcast pedig 50 millió dollárból épít e-sport-stadiont.
Az átlagemberek között is nagy népszerűségnek örvendenek a különböző video- és online játékok. Kínában a vírus elterjedésének megakadályozására az emberek milliói az otthonukba kényszerültek. Emiatt a kínai holdújévet követő két hétben az átlagnál 40 százalékkal több alkalmazást töltöttek le az országban.
Csak az Apple Store-ból február első két hetében 222 millió applikációt töltöttek le. Ezek legnagyobb része játék, amelyek akkor is ott lesznek a felhasználók gépén, amikor a járvány már elül.
A befektetők számára a legegyszerűbben az ESPO ETF-en keresztül érhetők el azok a szektorok, amelyek profitálhatnak az online játékok dinamikus elterjedéséből. Az ETF-ben megtalálhatók a csip- és videokártya-gyártók (Nvidia, AMD) és a legnagyobb, játékprogramokat készítő vállalatok (Electronic Arts, Activision Blizzard, Nintendo, CD Project), amelyek termékei a legtöbb platformon – telefon, tablet, PC és konzol – elérhetők.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.