Növelte forgalmát és nyereségét a Huawei
Növelte forgalmát és nyereségét tavaly a kínai Huawei Technologies Ltd. mobil távközlési berendezés gyártó konszern az ellene elrendelt amerikai szankciók ellenére is a cég kedden Sencsenben tartott éves mérlegbeszámolója alapján.
A Huawei forgalma tavaly 19,1 százalékkal nőtt a 2018-ashoz képest, 858,8 milliárd jüanra (110 milliárd euró). A növekedés mértéke nagyjából megegyezett az előző évivel, ami 19,5 százalék volt.
A nyereség tavaly a 2018-ashoz képest 5,6 százalékkal emelkedett 62,7 milliárd jüanra (8 milliárd euró). A profit 2018-ban 25 százalékkal nőtt.
Az értékesítési árbevétel Kínában 36,2 százalékkal 506,7 milliárd jüanra emelkedett. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben Kína nélkül 13,9 százalékkal csökkent, az európai és a közel-keleti térségben 0,7 százalékkal emelkedett.
Az okostelefon értékesítéseket is magában foglaló készülék üzletág forgalma 34 százalékkal, a mobil távközlési hálózati berendezéseket gyártó üzletágé 5 százalékkal bővült.

A Huawei a világ második legnagyobb okostelefon gyártója a dél-koreai Samsung után tavaly 240 millió készüléket adott el, 15 százalékkal többet az előző évinél.
Legnagyobb okostelefon piacán, a kínai belföldi piacon tavaly a Huawei 38,5 százalékra növelte részesedését az előző évi 27 százalékról a Canalys piackutató cég kimutatása alapján.
A Huawei tavaly bevételének 15,3 százalékát, 131,7 milliárd jüant fordított kutatás-fejlesztés finanszírozására.
A vállalat továbbra is stabil tempóban gyarapodik a hatalmas külső nyomás ellenére is a soros cégelnök Eric Xu éves eredményhez fűzött magyarázata szerint. Figyelmeztetett azonban arra, hogy az idő előrehaladtával a külső gazdálkodási kondíciók romlására kell számítani.


