BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Telekommunikáció

Az eddigi legnagyobb vizsgálattal néz szembe a Google

Az Európai Unió trösztellenes vizsgálatot indíthat a Google ellen a cég az online hirdetéseknél tapasztalt erőfölény miatt. A cég ebből származó bevétele 147 milliárd dollár volt tavaly.

A Google anyavállalatának, az Alphabet Inc.-nek az eddigi legnagyobb szabályozási kockázattal kell szembenéznie, ugyanis az Európai Unió trösztellenes szabályozói hivatalos vizsgálatot indítanak a digitális hirdetési vállalkozás ügyében – írja a Reuters.

Az Európai Unió az elmúlt évtizedben 8 milliárd eurós bírságot szabott ki a cégre a riválisok olyan felületekről való kizárása miatt, mint például az online vásárlási platformok, az androidos okostelefonok és az online hirdetések.

Fotó: Shutterstock

A Google online hirdetésekből származó bevétele 147 milliárd dollár volt tavaly, a profit legnagyobb részét a keresés, a Youtube és a Gmail oldalakból származó nyereség tette ki.

Keményen megsarcolnák a G7-ek a techóriásokat, így reagáltak a cégek

A G7-ek már megállapodtak a globális minimumadó mértékéről, amely így a nyereség 15 százalékát tenni ki a multinacionális vállalatok esetében.

A bevétel körülbelül 16 százaléka származott olyan megjelenésekből, ahol más médiacégek használják a Google által fejlesztett technológiát hirdetések weboldalakon és applikációkon való eladása céljából.

Az amerikai igazságügyi minisztérium tavaly beperelte a Google-t a keresési hirdetésekben tapasztalható erőfölényével való visszaélése miatt.

Az új vizsgálat az Európai Unió részéről a Google egész hirdetési birodalmát célba veheti.

Az eMarketer piackutató cég szerint a Google idén az online reklámköltségek 27 százalékát kontrollálhatja.

Noha első ránézésre a számok nem utalnak monopol helyzetre, a hirdetők és a versenytársak elítélően nyilatkoznak arról, hogy a Google szoftverei a piac túl sok felületén jelennek meg, így szinte lehetetlen elkerülni a céget.

Állításuk szerint a Google kihasználja a fogyasztókat, az értékesítőket, a közvetítőket annak érdekében, hogy magasabb díjakat szedjenek be.

A Google versenytársainak és harmadik feleknek kiküldött kérdőívben az EU felügyelő biztosa megkérdezte, hogy a hirdetők kapnak-e árengedményt a Google közvetítői felületeinek használatakor, amely lehetővé teszi a hirdetők vagy médiaügynökségek számára hirdetési eszközök több forrásból való vásárlását.

A bizottságnak először a folyamatban lévő ügyeket kellene befejeznie, mielőtt újabb vizsgálatokba kezdene

– mondta Thomas Hoppner, a Hausfeld ügyvédi iroda partnere, aki tanácsokkal látja el azokat, akik panaszt tettek a Google-lal szemben.

Vizsgálódik a GVH, hogy a Google visszaélt-e piaci pozíciójával

A dalszövegkártya ugyanis alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor által sorrendbe állított további találatokat.

 

Kapcsolódó cikkek