Korábban kezdődött a turisztikai szezon, már januárban 10 százalékos, majd februárban is erős, országosan 9 százalékos vendégforgalom-növekedést jelez a statisztika. A beutaztatók szerint a márciusi számok is jól mutatnak majd, Budapest ázsiója egyértelműen megnőtt, Keletről és Nyugatról egyaránt özönlenek a vendégek. Az erős évkezdet lendülete tehát nem tört meg februárban sem, a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentése szerint a külföldi vendégéjszakák száma 7,4, a belföldi vendégek által eltöltötteké 11 százalékkal haladta meg az előző év februárjában mértet. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele 12 százalékkal emelkedett, továbbra is a vendéglátás árbevétele bővült a legnagyobb mértékben, összességében 25 százalékkal, szállásdíj címén 11 százalékkal folyt be több.
Februárban az előző évinél 6,4 százalékkal több, összesen 777 ezer külföldi és 10 százalékkal több, 784 ezer belföldi vendég szállt meg kereskedelmi szálláshelyen, ezáltal 50,9 százalékra nőtt a szállodák szobakihasználtsága. Az év első két hónapjában immár 3,1 millió vendégéjszakát regisztráltak, a szálláshelyek bevétele meghaladta a 28 milliárd forintot.
A szálláshely-kapacitás nőtt februárban – az egy évvel korábbinál 2,8 százalékkal több kiadható szoba volt a piacon. Ennek ellenére Budapesten, a külföldi vendégforgalom több mint 90 százalékát fogadó városban egyre égetőbben hiányzik legalább ezer, három-négy csillagos kategóriájú szoba – kommentálta a piaci helyzetet Kálmán István, a Magyar Beutaztatók Szövetségének elnöke. A szakember a Világgazdaságnak kifejtette: rendkívüli mértékben emelkedik az indiai és a kínai vendégek száma, a tengerentúlról érkező turisták és az egyre növekvő számú céges utazók mellett azonban kiszorulnak a budapesti szállodákból a diákcsoportok, valamint az osztrák, német, francia buszos csoportok.
A beutaztatók szövetségének elnöke szerint a 9 százalékos növekedés várható volt, és minden jel arra utal, hogy a trend a továbbiakban sem törik meg. Budapestre egyre több járatot indítanak a légitársaságok, megnőtt a város ázsiója, a városfejlesztési projektek, a programok és a remekül eladható fürdők, valamint a bulinegyed népszerű branddé vált, markáns arculatot ad Budapestnek, melynek árszintje szálláskategóriában Bécset, összességében Prágát közelíti. Megjelent a luxuskategória iránti igény is, ami ugyanúgy hiányzik, mint a 60-70 eurós hotelszoba a budapesti kínálatból. Vidékre még kevés külföldi turista jut el, új vendégkör a kombinált túrákon részt vevő, horvát-szlovén irányból érkező kínai csoportok, amelyek a Balaton–Hévíz–Zalakaros térségbe is szívesen elindulnak.
A belföldi vendégforgalom növekedése is stabil támasz immár sokadik hónapja a kereskedelmi szálláshelyek számára, a rendre két számjegyű növekedést mutató szegmensben – a KSH jelentése alapján – a Széchenyi-pihenőkártya is fontos tényező. Februárban a kártyatulajdonosok az egy évvel korábbinál 9,9 százalékkal többet, több mint egymilliárd forintot költöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.