Megállás nélkül nő a forgalom
A világ legnagyobb kiterjedésű hálózatát kiépítő buszszolgáltató társaság 2016-ban jelent meg a magyar piacon, ahol 2017-ben és 2018-ban is az előző évi utasforgalom kétszeresét érte el.
A Világgazdaság megkeresésére Miklósy Boglárka, a FlixBus magyarországi kommunikációs menedzsere leszögezte, hogy utasszámot a cég sehol sem hoz nyilvánosságra,
a működési területét jelentő 29 országban azonban a korábbi 250 ezer helyett tavaly már napi 350 ezer összeköttetést biztosított, így tavaly 40 százalékos növekedést ért el.
A magyarországi eredmények az átlagos nemzetközi bővülést jócskán meghaladják, a növekedés a stabilan erősödő piaci keresletre épül, mind az utasok, mind a járatok száma nő.
Budapest és Bécs között például télen, a forgalmasabb napokon már napi 20, nyáron pedig napi 28 járatot működtet a vállalat. Az utazóközönség összetétele útvonaltól függően és az utazás célja szerint változhat – mondta Miklósy Boglárka.

A környező nagyvárosokba, mint például a Bécsbe vagy Zágrábba induló buszok ugyanúgy vonzók az üzletemberek, mint a rekreációs céllal utazók számára. Vannak viszont olyan, éjszakai busszal megközelíthető célállomások, ahová a járatokat inkább az üdülők igényeihez igazították. Tavaly a FlixBus 17 országba kínált közvetlen összeköttetést, a tavaszi–nyári menetrend majd áprilisban lép életbe. Annyit megtudtunk róla, hogy
tervben van a klasszikus nyaralójáratok útvonalainak fejlesztése, illetve egyes összeköttetéseken további kapacitásbővítés várható.
A FlixBus tavaly Győrből megháromszorozta, Szegedről megnégyszerezte utasforgalmát, országosan pedig duplázott. Az útvonalak zöme nem szezonális, legfeljebb a járatsűrűség változik az év során, például amikor a nyári hónapokban és a december–januári ünnepi időszakban megnő az utasok száma – hangsúlyozta a vállalat illetékese.
Vannak ugyanakkor szezonális járatok is, például a horvát tengerpartra nyáron közlekedő közvetlen távolsági buszok, de a kiterjedt európai hálózatnak köszönhetően zágrábi átszállással akkor is megközelíthetők egyes célállomások, például Split és Dubrovnik, amikor a nyári menetrend nem él.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja


