Olaszország lett a legkeresettebb célpont a hazai utazók körében az interneten
Magyarországra Németországból keresnek rá a legtöbben az interneten, a magyarok pedig Olaszországban, Horvátországban és Ausztriában keresnek szállást és látnivalókat, tavaly már csaknem felerészben mobiltelefonjukon. Minden ötödik utazni készülő konkrét márkákat is megjelölve böngészi a kínálatot – ismertette a magyarországi turisztikai trendeket Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.
Mindez a márkák felértékelődését jelzi, és azt, hogy a piacon egyre inkább csak a mobiltelefonra optimalizált minőségi megjelenéssel lehet megszólítani a célközönséget.

Szembetűnő változás a 2016–2018-as időszakban, hogy augusztusról júliusra tevődött át a nyaralási célú keresések csúcsidőszaka, és folyamatosan nő a last minute ajánlatokat keresők száma. Az utazási kedv élénkülését tükrözi, hogy a vizsgált időszakban 9 százalékkal emelkedett a turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma a magyar internetezőknél.
Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője hangsúlyozta: minél előbb lépni kell, a vészjelzéseket már most lehet látni: a magyar turizmus növekedése az idén már nem a vendégéjszakák számának bővülésére, hanem az emelkedő szállásdíjbevételre alapulhat. A bevétel 10-12 százalékkal még rekordot is dönthet ugyan, de mivel a vendégéjszakák számának növekedése 1–3 százalék között lesz, majdnem az utolsó pillanatban vagyunk.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható


