BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olaszország lett a legkeresettebb célpont a hazai utazók körében az interneten

A Google statisztikája szerint Olaszország és Horvátország, a városok között pedig Bécs és Barcelona vezeti a magyar utazók keresőszavas toplistáját. Miközben egyre több magyar utazik külföldre, az idén már a vendégéjszakák stagnálását látja a Szallas.hu ügyvezetője.

Magyarországra Németországból keresnek rá a legtöbben az interneten, a magyarok pedig Olaszországban, Horvátországban és Ausztriában keresnek szállást és látnivalókat, tavaly már csaknem felerészben mobiltelefonjukon. Minden ötödik utazni készülő konkrét márkákat is megjelölve böngészi a kínálatot – ismertette a magyarországi turisztikai trendeket Bogdán Barnabás, a Google iparági elemzője.

Mindez a márkák felértékelődését jelzi, és azt, hogy a piacon egyre inkább csak a mobiltelefonra optimalizált minőségi megjelenéssel lehet megszólítani a célközönséget.

Fotó: AFP

Szembetűnő változás a 2016–2018-as időszakban, hogy augusztusról júliusra tevődött át a nyaralási célú keresések csúcsidőszaka, és folyamatosan nő a last minute ajánlatokat keresők száma. Az utazási kedv élénkülését tükrözi, hogy a vizsgált időszakban 9 százalékkal emelkedett a turizmussal kapcsolatos internetes keresések száma a magyar internetezőknél.

Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője hangsúlyozta: minél előbb lépni kell, a vészjelzéseket már most lehet látni: a magyar turizmus növekedése az idén már nem a vendégéjszakák számának bővülésére, hanem az emelkedő szállásdíjbevételre alapulhat. A bevétel 10-12 százalékkal még rekordot is dönthet ugyan, de mivel a vendégéjszakák számának növekedése 1–3 százalék között lesz, majdnem az utolsó pillanatban vagyunk.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.