Turizmus

Bejött a múzeumnak a trükkös újítás

A világ egyik leghíresebb múzeuma már a TikTokon is jelen van, imádják is a fiatalok, nőhet a jegybevétel is akár.

Megvédte a bírálatoktól a világhírű firenzei képtár közösségimédia-stratégiáját Eike Schmidt, az Uffizi Galériák igazgatója. Az 52 éves német művészettörténész a La Repubblica című olasz napilapnak adott interjújában beszélt arról, hogy a fiatalabb közönség érdeklődését akarják felkelteni a gyűjtemény iránt azáltal, hogy a TikTokon ellentmondásos mémeket tesznek közzé vagy az Instagramon egy influencert modern Vénuszként mutatnak be.

Demokratikus a nézőpontunk a múzeumról: gyűjteményünk mindenkié, nemcsak az önmagát kulturális elitnek nevező köréé, és mindenekelőtt a fiatalabb nemzedéké

– mondta a képtárat és intézményeit 2015 óta irányító Schmidt.

Az Uffizi a minap tette közzé egy fotót a 33 éves Chiara Ferragniról az Instagramon, a shortban és pólóban lévő vállalkozó és influencer Boticelli Vénusz születése előtt áll. A fotót kísérő szöveg pedig Ferragnit „a közösségi médiakorszak egy modern istennőjeként” írja le, és Boticelli állítólagos múzsájához, Simonetta Vespuccihoz hasonlítja, aki „az olasz reneszánsz nőideálját testesítette meg szőke hajával és finom bőrével”.

Fotó: AFP

A posztot 33 ezren kedvelték, de számos bírálatot is kapott. Schmidt annak a véleményének adott hangot, hogy az utóbbiak „szexista kommentek lavinája egy önmagát megteremtő nő ellen”.

A TikTokon azzal szerzett hírnevet az intézmény, hogy Caravaggiónak a görög mitológiai három gorgo egyikét, Medúzát ábrázoló Testa di Medusa című festményét a koronavírus-járványra jellemző arcmaszkkal ábrázolva mutatta be a fiataloknak.

Az első múzeumok között voltunk, akik megjelentek a TikTokon. Leveleket kaptam szülőktől, akik arról számoltak be, hogy gyermekeik fel akarják keresni az Uffizit az után, hogy láttak a videót a közösségi médián

– magyarázta Schmidt.

Uffizi Olaszország TikTok múzeum
Kapcsolódó cikkek