Szombat reggel, április 20-án helyreállt a hálózatunk járatainak menetrend szerinti közlekedése. A korábban a repülőtér tranzitterületén rekedt utasok már átfoglalták a helyüket, és úton vannak úti céljuk felé, miközben egy munkacsoport dolgozik azon, hogy eljuttassák tulajdonosaikhoz a mintegy 30 ezer visszamaradt poggyászt – derül ki Sir Tim Clark, az Emirates légitársaság elnökének az ügyfelekhez írt nyílt leveléből.

Emirates
Az óriási esőzés megbénította a dubaji reptér forgalmát / Fotó: AFP

Mint emlékezetes, április 16-án, kedden az Egyesült Arab Emírségekben az elmúlt 75 év legnagyobb csapadékmennyisége esett. A viharos erejű szél és az eső súlyos zavart okozott a városok életében.

Történelmi mennyiségű eső esett

Ez a hét az Emirates működése szempontjából az egyik legnehezebb hét volt az Egyesült Arab Emírségeket sújtó rendkívüli viharok miatt.

Ezúton szeretnék bocsánatot kérni minden ügyfelünktől, akinek az utazási terveit ez a rendkívüli időszak felborította

– írta az elnök.

Az Emirates dubaji központja nyitva maradt, de több tucat járatot irányítottak át más repülőterekre, hogy elkerüljék a legrosszabb időjárási körülményeket, majd a következő három napban

 közel 400 járatot kellett törölnie és még többet kellett késleltetnie az emírségbeli légitársaságnak.

Felfüggesztették a Dubajból induló utasok utasfelvételét, jegyértékesítési tilalmat vezettek be és átmenetileg le kellett állítania Dubajba érkező csatlakozó utasforgalmat.

Emirates
Óriási tömeg várakozott hosszan a repülőtéren / Fotó: AFP

Több mint 100 önkéntes alkalmazottat mozgósítottak, hogy a dubaji repülőtér indulási és tranzitterületén gondoskodjanak az utasokról, kiemelten kezelve az orvosi eseteket, az időseket és más segítséget igénylő utasokat. 

Mit tettek a helyzet normalizálása érdekében?

Eddig 

  • több mint 12 ezer szállodai szobát biztosítottak az érintett ügyfelek elhelyezésére Dubajban, 
  • 250 ezer étkezési utalványt adtak ki, 
  • és jelentős mennyiségű ivóvizet,
  • takarót 
  • és egyéb kényelmi cikket osztottak szét.

Még néhány napot igénybe fog venni, hogy minden átfoglalt utas és az összes fennakadt poggyász útját rendezzék, 

ezért ügyfeleik türelmét és megértését kéri a légitársaság elnöke, hozzátéve:

tudjuk, hogy a rendkívüli helyzetre adott reakciónk messze nem volt tökéletes.

Megérti ügyfeleik frusztrációját a terminálokon kialakult torlódás, információhiány és zűrzavar miatt. 

Az elnök elismerte, hogy a hosszú sorban állás és várakozási idő elfogadhatatlan volt. Az elmúlt napok tanulságait felhasználva igyekeznek javítani a működési folyamataikon.

Történelmi eső mosta le a térképről Dubajt

Az Egyesült Arab Emírségekben másfél évnyi csapadékmennyiség esett le egy nap alatt. A főváros, Dubaj pedig különösen érintett, ahol az áradások legalább egy ember halálát okozták.