Madrid, London és Doha után Budapesten nyitott meg a három Michelin-csillagos Dani Garcia legújabb étterme, a BiBo.
Az étterem a Dorothea Hotel Budapestnek is otthont adó épületegyüttes legfelső, hetedik emeletén várja vendégeit. Dani García a megnyitón elmondta: a BiBo Budapest különlegessége, hogy világhírű fogások és az utazásai során kóstolt nemzetközi ízek mellett az étterem étlapja tükrözi kíváncsiságát a helyi gasztronómiai hagyományok iránt. Így a magyar étkezésben kiemelt figyelmet élvező
egyaránt ihletként szolgáltak az ismert séfnek.
Az eseményen azt is megtudtuk, hogy a spanyol séfnek a Dorothea Hotelben található két étterme az első érdekeltsége a kelet-közép-európai térségben.
Dani García felügyeletével olyan új fogások születhettek meg, mint például a kolbász briós chipotle paprikával és fürjtojással, a füstölt lazacos BiBo lángos, a gulyáskrokett, a friss burratával és bazsalikommal tálalt mangalica paradicsomos húsgombós, vagy a Patrícius Tokaji Aszú krémmel készült spicces galuska.
A BiBo mint márka 2014-ben fogalmazódott meg, és küldetése, hogy
egy lezserebb koncepción keresztül mindenki számára elérhetővé tegye a fine dining életérzés kifinomultságát.
Ahogy a legtöbb vállalkozás, ez is sok munkával és egy váratlan tettel kezdődött: a marbellai születésű séf étterme, a Dani García Restaurante elnyerte a harmadik Michelin-csillagot 2019-ben. Ezt követően a séf azon gondolkodott, hova fejlessze tovább vendéglátóegységét. Ekkor úgy döntött, konyhaművészetét szeretné az egész világhoz eljuttatni, és létrehozta a Grupo Dani Garcíát.
Az új projektjére fókuszáló García egy interjúban elárulta, a harmadik Michelin-csillagot a szakmai karrierje csúcspontjaként értékelte, és úgy érezte,
nem lenne őszinte, ha az étterem úgy üzemelne, hogy a séf nincs jelen, így egy hónappal a három csillag elérése után úgy döntött, bezárja konyháját,
ezzel a váratlan döntésével világhírnevet szerezve.
Az éttermek munkatársai mindig tiszteletben tartják a helyi alapanyagokat, ízeket és hagyományokat, miközben ezt ötvözik a gasztronómiai trendekkel és látásmódokkal.
A Grupo Dani García (GDG) egy gasztronómiai cégcsoport, amelyet Dani García séf alapított 2014-ben. A csoport dinamikusan fejlődött az elmúlt években, és mára egy nemzetközileg elismert étteremhálózattá vált. A GDG évente körülbelül 65 millió eurós (mintegy 27 milliárd forint) forgalmat generál, és jelenleg több mint 24 éttermet üzemeltet különböző koncepciókkal világszerte.
A vállalat nemcsak hagyományos andalúz gyökereket ötvöz innovatív technikákkal, hanem nagy hangsúlyt fektet a globális gasztronómiai trendekhez való alkalmazkodásra is. Az éttermek kínálata a fine dining és a lazább étkezési formák között mozog, hogy minél szélesebb közönséget vonzzon.
Idén a GDG további lendületet kapott, amikor a belga székhelyű Kharis Capital magántőkealap 44 millió eurós (18,2 millárd forint) befektetéssel csatlakozott a vállalathoz.
Ez a tőkeinjekció nemcsak a meglévő éttermek fejlesztését szolgálja, hanem jelentős nemzetközi terjeszkedést is lehetővé tesz.
Fontos megjegyezni, hogy bár a Kharis Capital befektetőként belépett a cégbe, a cég irányítása továbbra is Dani García és a többségi tulajdonosok, Javier és Laura Gutiérrez kezében maradt, biztosítva a vállalat gasztronómiai és vezetési filozófiájának folytonosságát.
Ez a befektetés nemcsak a GDG gazdasági hátterét erősíti meg, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a csoport világszerte kiemelkedő szereplővé váljon a fine dining és az innovatív gasztronómiai élmények terén.
Budapest egyik legösszetettebb, többfunkciós ingatlanfejlesztésének részeként épült Dorothea Hotel 2023 novemberében nyitotta meg kapuit. A hotelben
is helyet kapott.
Az elismert olasz építész és tervező, Piero Lissoni által tervezett Dorothea Hotel egyszerre tiszteleg a történelem és a modernitás előtt, melynek az elegye visszatérő motívumként jelenik meg a belsőépítészeti elemekben és a dizájnban.
A három épület különböző korszakokban jött létre:
A fejlesztés során a helyi műemlékvédelmi hatóságokkal együttműködésben az egyes épületek történelmi elemeit megőrizték és felújították, köztük a figyelemre méltó műemléki lépcsőházat.
Ahogy fentebb említettük, García a régióba először Magyarországra hozta el világhírű brandjét, az Alelít személyesen nyitotta meg május 15-én Budapesten. A helyszín sem véletlen, hiszen
Garcia elmondta, hogy jó kapcsolatban van a BDPST-tulajdonos Tiborcz Istvánnal és feleségével, a cég kreatív igazgatójával, Orbán Ráhellel,
akikkel Marbellán ismerkedett meg. A séf szerint az különösen fontos volt, hogy a párral találkozott a víziója, ugyanis egy étterem nyitásához nem elegendő önmagában a pénz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.