BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
étterem Bibo bdpst éttermét

Már két étterme van Budapesten a világ egyik legjobb séfjének: gulyáskrokett és spicces galuska a Dorothea Hotel tetején

Budapesten nyílt meg Dani García új étterme. A három Michelin-csillagos spanyol sztárséf Dorothea Hotelben található két étterme az első érdekeltsége a kelet-közép-európai térségben.

Madrid, London és Doha után Budapesten nyitott meg a három Michelin-csillagos Dani Garcia legújabb étterme, a BiBo.

BiBo étterem Füstölt lazacos BIBO LÁNGOSBIBO MESTERHÁRMAS, Szarvas/Sherry, Mangalica/Mustár, Borjú/zöldbors Michelin-csillag
A Michelin-csillagos étterem különlegessége a füstölt lazacos lángos és a BiBo híres mesterhármasa: szarvas – sherry, mangalica – mustár, borjú – zöldbors / Fotó: BiBo

Az étterem a Dorothea Hotel Budapestnek is otthont adó épületegyüttes legfelső, hetedik emeletén várja vendégeit. Dani García a megnyitón elmondta: a BiBo Budapest különlegessége, hogy világhírű fogások és az utazásai során kóstolt nemzetközi ízek mellett az étterem étlapja tükrözi kíváncsiságát a helyi gasztronómiai hagyományok iránt. Így a magyar étkezésben kiemelt figyelmet élvező

  • levesek,
  • pörköltök,
  • hazai borok,
  • paprika

egyaránt ihletként szolgáltak az ismert séfnek. 

Az eseményen azt is megtudtuk, hogy a spanyol séfnek a Dorothea Hotelben található két étterme az első érdekeltsége a kelet-közép-európai térségben.

Ilyen ételekkel készült a Michelin-csillagos séf

Dani García felügyeletével olyan új fogások születhettek meg, mint például a kolbász briós chipotle paprikával és fürjtojással, a füstölt lazacos BiBo lángos, a gulyáskrokett, a friss burratával és bazsalikommal tálalt mangalica paradicsomos húsgombós, vagy a Patrícius Tokaji Aszú krémmel készült spicces galuska.

Ezt kell tudni a séfről és a brandről

A BiBo mint márka 2014-ben fogalmazódott meg, és küldetése, hogy

egy lezserebb koncepción keresztül mindenki számára elérhetővé tegye a fine dining életérzés kifinomultságát.

Ahogy a legtöbb vállalkozás, ez is sok munkával és egy váratlan tettel kezdődött: a marbellai születésű séf étterme, a Dani García Restaurante elnyerte a harmadik Michelin-csillagot 2019-ben. Ezt követően a séf azon gondolkodott, hova fejlessze tovább vendéglátóegységét. Ekkor úgy döntött, konyhaművészetét szeretné az egész világhoz eljuttatni, és létrehozta a Grupo Dani Garcíát. 

Az új projektjére fókuszáló García egy interjúban elárulta, a harmadik Michelin-csillagot a szakmai karrierje csúcspontjaként értékelte, és úgy érezte,

nem lenne őszinte, ha az étterem úgy üzemelne, hogy a séf nincs jelen, így egy hónappal a három csillag elérése után úgy döntött, bezárja konyháját,

ezzel a váratlan döntésével világhírnevet szerezve.  

Az éttermek munkatársai mindig tiszteletben tartják a helyi alapanyagokat, ízeket és hagyományokat, miközben ezt ötvözik a gasztronómiai trendekkel és látásmódokkal.

A több tízmillió eurós séf

A Grupo Dani García (GDG) egy gasztronómiai cégcsoport, amelyet Dani García séf alapított 2014-ben. A csoport dinamikusan fejlődött az elmúlt években, és mára egy nemzetközileg elismert étteremhálózattá vált. A GDG évente körülbelül 65 millió eurós (mintegy 27 milliárd forint) forgalmat generál, és jelenleg több mint 24 éttermet üzemeltet különböző koncepciókkal világszerte.

A vállalat nemcsak hagyományos andalúz gyökereket ötvöz innovatív technikákkal, hanem nagy hangsúlyt fektet a globális gasztronómiai trendekhez való alkalmazkodásra is. Az éttermek kínálata a fine dining és a lazább étkezési formák között mozog, hogy minél szélesebb közönséget vonzzon​.

Idén a GDG további lendületet kapott, amikor a belga székhelyű Kharis Capital magántőkealap 44 millió eurós (18,2 millárd forint) befektetéssel csatlakozott a vállalathoz.

Ez a tőkeinjekció nemcsak a meglévő éttermek fejlesztését szolgálja, hanem jelentős nemzetközi terjeszkedést is lehetővé tesz.

Fontos megjegyezni, hogy bár a Kharis Capital befektetőként belépett a cégbe, a cég irányítása továbbra is Dani García és a többségi tulajdonosok, Javier és Laura Gutiérrez kezében maradt, biztosítva a vállalat gasztronómiai és vezetési filozófiájának folytonosságát​.

Ez a befektetés nemcsak a GDG gazdasági hátterét erősíti meg, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a csoport világszerte kiemelkedő szereplővé váljon a fine dining és az innovatív gasztronómiai élmények terén.

étterem Bibo
michelin-csillag
 Az étteremből a budai panoráma látható / Fotó: BiBo

A Dorothea Hotel Budapest különleges épületében 

Budapest egyik legösszetettebb, többfunkciós ingatlanfejlesztésének részeként épült Dorothea Hotel 2023 novemberében nyitotta meg kapuit. A hotelben

  • exkluzív lakások,
  • éttermek
  • és egy rendezvényterem

is helyet kapott.

Az elismert olasz építész és tervező, Piero Lissoni által tervezett Dorothea Hotel egyszerre tiszteleg a történelem és a modernitás előtt, melynek az elegye visszatérő motívumként jelenik meg a belsőépítészeti elemekben és a dizájnban.

A három épület különböző korszakokban jött létre:

  • a Weber Antal által tervezett „Weber-ház” (1873), amely egykor az Egyesült Budapesti Fővárosi Takarékpénztár neoreneszánsz stílusjegyeket viselő székháza volt;
  • a BiBo Budapestnek is otthonául szolgáló „Mahart-székház” (1913), amely a Magyar Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság szecessziós székházaként épült;
  • míg a Münnich Aladár által tervezett „Münnich-ház” (1937) modernista és art deco elemeket ötvöző épülete a Futura Rt. székházaként szolgált a kezdetekben.

A fejlesztés során a helyi műemlékvédelmi hatóságokkal együttműködésben az egyes épületek történelmi elemeit megőrizték és felújították, köztük a figyelemre méltó műemléki lépcsőházat.

michelin-csillag
dorothea hotel
étterem
A Dorothea Hotel hallja / Fotó: BDPST Group

Ahogy fentebb említettük, García a régióba először Magyarországra hozta el világhírű brandjét, az Alelít személyesen nyitotta meg május 15-én Budapesten. A helyszín sem véletlen, hiszen

Garcia elmondta, hogy jó kapcsolatban van a BDPST-tulajdonos Tiborcz Istvánnal és feleségével, a cég kreatív igazgatójával, Orbán Ráhellel,

akikkel Marbellán ismerkedett meg. A séf szerint az különösen fontos volt, hogy a párral találkozott a víziója, ugyanis egy étterem nyitásához nem elegendő önmagában a pénz.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.