A Valentin-napi hétvége mintegy 243 ezer vendégéjszakát hozott a hazai szálláshelyeknek, országosan 20 százalékkal nagyobb forgalmat a második februári hétvégéhez képest – közölte a Visit Hungary szombaton az MTI-vel.
A közlemény a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján ismerteti: a február 14. és 16. közötti időszakban utazók 58 százaléka a vidéki desztinációkat részesítette előnyben. A belföldi utazók 87 százaléka szintén a fővároson kívüli szálláshelyet választott. A vidéki szálláshelyek népszerűségi rangsorát a fürdővárosok vezetik: az első Hévíz, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló volt – írták.
Ugyancsak Hévíz volt az első a nemzetközi vendégek vidéki népszerűségi listáján,
melynek második helyezettje Szeged lett, a harmadik Bük.
A vidéki térségek közül a hazai és külföldi vendégek körében egyaránt a Balaton volt az első számú kedvenc. A hazai vendégek második, illetve harmadik választása a Mátra–Bükk és Budapest környéke volt, míg a nemzetközi utazók Bük-Sárvárt, valamint Debrecen és környékét keresték fel a legszívesebben.
Az NTAK adataiból az is látszik, hogy a romantika hétvégéje közel 60 százalékban a 25–54 közöttieket indította útnak, ugyanakkor az 55–64-évesek 13 százalékban, a 65 év felettiek pedig 8 százalékban képviseltették magukat a vendégek között. A közlemény kiemeli, hogy a február 14-i hétvégézők láthatóan gálánsabban költöttek, így szálláshely-szolgáltatók 15 százalékkal több, mintegy 7,5 milliárd forintos bevételnek örülhettek, mint a megelőző februári hétvége alkalmával.
Sokan használták a romantikus ünneplésre SZÉP-kártyáikat is,
amellyel 349 millió forintot, közel 20 százalékkal többet fizettek szálláshelyeken, mint a megelőző hétvégén – áll a közleményben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.