BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint egynapos lesz a világ leghosszabb repülőjárata – hamarosan elindul

Még az idén elindul a világ leghosszabb repülőjárata, amely az egymástól több mint 20 ezer kilométerre lévő Sanghajt és Buenos Airest köti majd össze. A China Eastern Airlines gépe valamivel több mint egy nap alatt juttatja majd el az utasokat egyik végpontból a másikba.

A kínai China Eastern Airlines egy olyan új légi járatot vezet be, amely a Sanghaj-Putungi nemzetközi repülőtér és a Buenos Aires-i Ministro Pistarini nemzetközi repülőtér között közlekedik majd, az út 25,5 órát fog igénybe venni. Az első ilyen gép az év végén, december 4-én száll fel, és az utasok közel 20 113 kilométert fognak megtenni a két nagyváros között. Hetente két járat indul, s bár „közvetlenek”, tartalmaznak egy kétórás megállót az új-zélandi Aucklandben – számol be az Origo

China Eastern Airlines, repülőtér, reptér, utazás, repüléslégi közlekedés, szabályozásutazás, utasbiztosítás
Decemberben indul útjára a China Eastern Airlines ultrahosszú járata / Fotó: Shutterstock

Nem lesz olcsó a China Eastern Airlines járata

A Daily Mail kitér arra, hogy a gépek ritkán használt légi folyosókon közlekednek majd a Csendes-óceán felett, mindezt az időmegtakarítás érdekében. A China Eastern Airlines a járatot a világ első olyan kereskedelmi útvonalaként jellemzi, amely a Föld két átellenes pontján fekvő városokat köt össze. 

A Sanghaj–Auckland–Buenos Aires útvonalat a légitársaság fontos lépésnek tekinti egy új „légi selyemút” kiépítésében az Ázsia–Csendes-óceáni térség és Dél-Amerika között.

Eddig azoknak, akik Kína és Argentína között szerettek volna utazni, az átszállások miatt jellemzően több mint 30 órát kellett a levegőben tölteniük.

Az új, ultrahosszú repülőjárat nem lesz olcsó, mert a jegyárak a turistaosztályon 1130 és 1670 font (kb. 510 ezer és 755 ezer forint) között mozognak. A business classra a repülőjegy ára körülbelül 3700 font (kb. 1,67 millió forint).

A SkyScanneren található információk szerint Sanghajból Buenos Airesbe jelenleg a legrövidebb járat 29 órás, és 1 óra 25 perces átszállást tartalmaz Amszterdamban, a jegy ára pedig 2050 font (kb. 927 ezer forint). E két végpont között a legolcsóbb repülőút 922 fontba (kb. 417 ezer forint) kerül, viszont 54 óra és 43 perc hosszú, három csatlakozással.

További nonstop járatok indulhatnak 

Korábban a Qantas is bejelentette, hogy 2027-ben elindít egy új, ultrahosszú távú útvonalat, amely körülbelül 20 órát vesz igénybe. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) júniusi konferenciáján az ausztrál légitársaság már betekintést is nyújtott abba, hogy mire számíthatnak az utasok a fedélzeten – írta meg a The Times.

A fényűző repülőgépet tudományos kutatások alapján úgy tervezték meg, hogy az utazás után minél inkább elkerülhető legyen a jetlag. Például olyan cirkadián ciklust követő világítást szereltek be, amely az emberi test természetes ritmusához, vagyis az alvás-ébrenlét körforgáshoz igazodik. 

Ilyen körülmények között utazhatnak majd az utasok a Qantas ultrahosszú repülőjáratán:

image

A hosszú repülőúton az Airbus A350-es repülőgépein az eddigi legnagyobb – 84 centiméteres – lábtér szolgálja majd az utasok kényelmét a turistaosztályon. Két USB-C port is a rendelkezésükre fog állni a gyorstöltéshez, továbbá 

  • egy 33 centiméteres tévéképernyő, 
  • lábvédő háló 
  • és tárolóhely a szemüvegek és a személyes tárgyak számára.

Sőt, a fedélzeten közösségi tereket is kialakítottak, ahol az utasok számára lehetőség nyílik a testmozgásra, nyújtózkodásra, amelyet videós útmutatók is segítenek majd. A járaton utazóknak emellett ingyenes, nagy sebességű wifi és bluetooth áll majd rendelkezésére.

Ezek a járatok a méretükhöz viszonyítva ugyanakkor a világon a legkevesebb ülőhellyel rendelkeznek a tágas kabinok, ágyak, dönthető fotelek és étkezősarkok kialakítása miatt. Az ultrahosszú repülőjáratok gépein kialakított egyéb kényelmi funkciókról itt olvashat további részleteket. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.