BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint egynapos lesz a világ leghosszabb repülőjárata – hamarosan elindul

Még az idén elindul a világ leghosszabb repülőjárata, amely az egymástól több mint 20 ezer kilométerre lévő Sanghajt és Buenos Airest köti majd össze. A China Eastern Airlines gépe valamivel több mint egy nap alatt juttatja majd el az utasokat egyik végpontból a másikba.

A kínai China Eastern Airlines egy olyan új légi járatot vezet be, amely a Sanghaj-Putungi nemzetközi repülőtér és a Buenos Aires-i Ministro Pistarini nemzetközi repülőtér között közlekedik majd, az út 25,5 órát fog igénybe venni. Az első ilyen gép az év végén, december 4-én száll fel, és az utasok közel 20 113 kilométert fognak megtenni a két nagyváros között. Hetente két járat indul, s bár „közvetlenek”, tartalmaznak egy kétórás megállót az új-zélandi Aucklandben – számol be az Origo

China Eastern Airlines, repülőtér, reptér, utazás, repüléslégi közlekedés, szabályozásutazás, utasbiztosítás
Decemberben indul útjára a China Eastern Airlines ultrahosszú járata / Fotó: Shutterstock

Nem lesz olcsó a China Eastern Airlines járata

A Daily Mail kitér arra, hogy a gépek ritkán használt légi folyosókon közlekednek majd a Csendes-óceán felett, mindezt az időmegtakarítás érdekében. A China Eastern Airlines a járatot a világ első olyan kereskedelmi útvonalaként jellemzi, amely a Föld két átellenes pontján fekvő városokat köt össze. 

A Sanghaj–Auckland–Buenos Aires útvonalat a légitársaság fontos lépésnek tekinti egy új „légi selyemút” kiépítésében az Ázsia–Csendes-óceáni térség és Dél-Amerika között.

Eddig azoknak, akik Kína és Argentína között szerettek volna utazni, az átszállások miatt jellemzően több mint 30 órát kellett a levegőben tölteniük.

Az új, ultrahosszú repülőjárat nem lesz olcsó, mert a jegyárak a turistaosztályon 1130 és 1670 font (kb. 510 ezer és 755 ezer forint) között mozognak. A business classra a repülőjegy ára körülbelül 3700 font (kb. 1,67 millió forint).

A SkyScanneren található információk szerint Sanghajból Buenos Airesbe jelenleg a legrövidebb járat 29 órás, és 1 óra 25 perces átszállást tartalmaz Amszterdamban, a jegy ára pedig 2050 font (kb. 927 ezer forint). E két végpont között a legolcsóbb repülőút 922 fontba (kb. 417 ezer forint) kerül, viszont 54 óra és 43 perc hosszú, három csatlakozással.

További nonstop járatok indulhatnak 

Korábban a Qantas is bejelentette, hogy 2027-ben elindít egy új, ultrahosszú távú útvonalat, amely körülbelül 20 órát vesz igénybe. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) júniusi konferenciáján az ausztrál légitársaság már betekintést is nyújtott abba, hogy mire számíthatnak az utasok a fedélzeten – írta meg a The Times.

A fényűző repülőgépet tudományos kutatások alapján úgy tervezték meg, hogy az utazás után minél inkább elkerülhető legyen a jetlag. Például olyan cirkadián ciklust követő világítást szereltek be, amely az emberi test természetes ritmusához, vagyis az alvás-ébrenlét körforgáshoz igazodik. 

Ilyen körülmények között utazhatnak majd az utasok a Qantas ultrahosszú repülőjáratán:

image

A hosszú repülőúton az Airbus A350-es repülőgépein az eddigi legnagyobb – 84 centiméteres – lábtér szolgálja majd az utasok kényelmét a turistaosztályon. Két USB-C port is a rendelkezésükre fog állni a gyorstöltéshez, továbbá 

  • egy 33 centiméteres tévéképernyő, 
  • lábvédő háló 
  • és tárolóhely a szemüvegek és a személyes tárgyak számára.

Sőt, a fedélzeten közösségi tereket is kialakítottak, ahol az utasok számára lehetőség nyílik a testmozgásra, nyújtózkodásra, amelyet videós útmutatók is segítenek majd. A járaton utazóknak emellett ingyenes, nagy sebességű wifi és bluetooth áll majd rendelkezésére.

Ezek a járatok a méretükhöz viszonyítva ugyanakkor a világon a legkevesebb ülőhellyel rendelkeznek a tágas kabinok, ágyak, dönthető fotelek és étkezősarkok kialakítása miatt. Az ultrahosszú repülőjáratok gépein kialakított egyéb kényelmi funkciókról itt olvashat további részleteket. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.