Egyre népszerűbb az online vásárlás, csak neten fizetni nehéz
A hazai partner webshopok 5 százaléka szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokbanis forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon.
Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma.
A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6 százalékuk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4 százalék alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1 százalék alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 forint közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 forintot.
A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.
A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Bebizonyosodott, hogy érdemes forrásokat áldozni a fejlesztésekre, hiszen az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.
A hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.

