A Toyota sír, a Ford nevethet
Az Edmunds.com szakportál elemzése szerint a Toyota részesedése 14,7 százalékra csökkenhet januárban, ami 2006 márciusa óta nem látott mélypont. Ezzel párhuzamosan a Ford 18 százalékra növelheti részesedését, ezzel a legjobb teljesítményt nyújtva 2006 májusa óta.
Az egy évvel korábbihoz képest 11,9 százalékkal kevesebb autó értékesítésére számíthat a Toyota januárban, ami a decemberi eladásokhoz képest 45 százalékos mínusz. A Ford viszont az idei év első hónapjában 33,4 százalékkal több autót adhat el, mint tavaly.
A Toyota a gázpedál meghibásodása miatt eddig 5 millió autót hívott vissza az Egyesült Államokban és hamarosan Európában is. Csak ezen a héten újabb 1,1 millióval növekedett az érintett járművek száma, míg Európában várhatóan 2 millió gépkocsit érint az ügy.
Az AP jelentése szerint a visszahívások teljes költsége 900 millió dollár, miközben a japán autógyár hetente 155 millió dollárt veszít a leállított gyártás miatt. Ez nem is csoda, tekintve, hogy a gázpedál hibáját nyolc modell esetében regisztrálták, köztük a tengerentúlon a népszerűségi listát vezető Camryval és Corollával.


