A turizmus motorja az üdülési csekk
A korábbi pesszimista előrejelzésekkel ellentétben az elmúlt öt hónapban rekordmennyiségű kedvezményes üdülési csekket vásároltak a hazai munkáltatók – derült ki a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány közleményéből. Ebben az időszakban ugyanis több mint 31 milliárd forintnyi csekk került csaknem hétszázezer munkavállalóhoz, ez 8 százalékos emelkedést jelent.
Az alapítvány adatai szerint a belföldi turisztikai szolgáltatók üdülési csekk révén realizált bevétele szintén rekordot mutat, hiszen az előző év hasonló időszakához képest 13 százalékkal nőtt a felhasznált üdülési csekkek összege. Továbbra is a szálláshelyhez kötődően használják legtöbben üdülési csekkjeiket, ezt követi a népszerűségi listán az utazáshoz és a vendéglátáshoz kötődő szolgáltatások köre. Vannak olyan belföldi szolgáltatók, ahol a forgalom 80 százaléka üdülési csekken keresztül valósul meg. Az alapítvány szerint a belföldi turizmus motorja továbbra is az üdülési csekk, már csak azért is, mivel több mint 8 ezer hazai munkahely létét biztosítja. VG