Tőkeinjekciót sürget a Malév, méghozzá gyorsat és nagyot. Nem először, de most határozottabban, mint eddig. A címzett az új kormány, amely úgy látszik, tempósan kezdett, ám - talán érthetően - a közlekedési ágazatban még nem mozgolódik. Persze túlzás lenne segélykiáltásnak nevezni, hogy a vezérigazgató sürgős akciókat szorgalmaz, inkább csak jelt ad cégéről, amely súlyos helyzetben van.
Egy hozzáértő, volt repülésügyi szakember (nem Malév-alkalmazott) a minap úgy fogalmazott, hogy másfél-két év múlva drámai fejlemények jöhetnek a légitársaság életében, ha az uniós versenytársak rászabadulnak a hazai piacra, s addig nem erősödik meg a vállalat. Talán nem tévedett, hiszen a készülődésnek már számtalan jele van. A piaci résbe berobbanhat egy-két talpon maradt nagy, amelyek egyebek között jobb költségszerkezetükkel operálva háttérbe szoríthatják a Malévot. Aztán ott vannak a mind agresszívebb olcsó légitársaságok. A már működő cégek a nyugati határszélhez egyre közelebbi pontokra szállnak, Pozsonyban a napokban elindult el egy kisebb szlovák légitársaság.
A nem kevés tőke (három év alatt 70-75 milliárd forint) éppen olyan döntő pillanatban adna esélyt a vezetésnek, amikor eldőlhet, hogy végigviheti-e a költségcsökkentést, szervezetátalakítást és a közép-európai hálózaterősítését tartalmazó programot. Az Orbán-kormány tavaly elvi hozzájárulást adott a tőkeinjekcióhoz, és azt mondta: lássuk, mit tesz a vezetés, alkalmas-e profittermelővé változtatni az addig csak a pénzt nyelő vállalatot. Ezt még nem tudjuk pontosan. Csak azt látjuk, hogy a vagyonelemek eladása után már tényleg nincs mihez nyúlni. Továbbá azt, hogy a cég piackonform átszabásához idő kell.
És pénz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.