BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vita a kampányról

2003.02.10., hétfő 00:00

Kampány helyett a kampányról folytatott vita folyik tovább az uniós csatlakozást megelőzően, és bár egy újabb közvéleménykutatás szerint nem olyan drámai a visszaesés az áprilisban biztosan igennel voksolók körében, ez egyelőre aligha tekinthető eredménynek. A látható korteskedést mindenesetre a "nem"-tábor kezdte előbb, egyre több helyen lehet "a tagok legyünk vagy szabadok" plakátba ütközni, míg a kétmilliárd forintos költségvetéssel bíró EU Kommunikációs Közalapítvány egyetlen dolgot felejtett ki a minden háztartásba eljutatott leveléből: érdemi információt a csatlakozással kapcsolatban.

A koalíció és a Fidesz eközben egymásra mutogat, muníciót pedig mindkét oldal bőséggel szolgáltat a másiknak. A Vigadóban elhangzott Orbán-beszéd azt jelzi, hogy a Fidesz aligha fog a finisben változtatni eddigi politikáján: támogatja a csatlakozást, és ha azt vetik a szemére, hogy nem túl meggyőzően teszi ezt, megemlíti, hogy a szocialisták 13 évvel ezelőtt még a Varsói Szerződésben gondolkodtak. És az ebből meríteni vélt erkölcsi megerősítéssel a Fidesz folyamatosan kacsingat a csatlakozást ellenző vagy azzal rövid távon nehéz helyzetbe kerülő rétegekre. Ezt a lehetőséget nehéz is lenne kihagyni, de kérdéses, milyen mélységig szabad kihasználni. Az ugyanis már nehezen tekinthető egyértelmű igennek, ha valaki hosszan sorolja a csatlakozás vélt vagy valós árnyoldalait, majd azt mondja, mindezek ellenére "valamivel többet nyomnak a latban" a belépés mellett szóló érvek.

A koalíció duplán bukik a tájékoztatás késedelmével: egyrészt már saját táborán belül is megfogalmazódtak éles kritikák, Tóbiás József, az MSZP pártigazgatója és Horn Gábor, az SZDSZ ügyvivője egyaránt nyíltan bírálta a kormányzati kommunikációt. Ugyanakkor feladták azt a labdát a Fidesznek, hogy az ellenzéknek elég adott kérdésben pusztán a tájékoztatást számon kérnie, és máris úgy tűnik, mintha az azért maradna el, mert a helyzet rosszabb lesz és erről a kormány tehet. Idő persze, ha úgy tetszik, van: egy nyerésre ítélt ügyet kétmilliárd forintos kampánnyal nem lehet elveszíteni, ha azonban kevesen mennek majd el, vagy éppen a támogatók aránya lesz a reméltnél alacsonyabb, mindkét oldalnak lesz miért magyarázkodnia. (DG)

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.