Kampány helyett a kampányról folytatott vita folyik tovább az uniós csatlakozást megelőzően, és bár egy újabb közvéleménykutatás szerint nem olyan drámai a visszaesés az áprilisban biztosan igennel voksolók körében, ez egyelőre aligha tekinthető eredménynek. A látható korteskedést mindenesetre a "nem"-tábor kezdte előbb, egyre több helyen lehet "a tagok legyünk vagy szabadok" plakátba ütközni, míg a kétmilliárd forintos költségvetéssel bíró EU Kommunikációs Közalapítvány egyetlen dolgot felejtett ki a minden háztartásba eljutatott leveléből: érdemi információt a csatlakozással kapcsolatban.
A koalíció és a Fidesz eközben egymásra mutogat, muníciót pedig mindkét oldal bőséggel szolgáltat a másiknak. A Vigadóban elhangzott Orbán-beszéd azt jelzi, hogy a Fidesz aligha fog a finisben változtatni eddigi politikáján: támogatja a csatlakozást, és ha azt vetik a szemére, hogy nem túl meggyőzően teszi ezt, megemlíti, hogy a szocialisták 13 évvel ezelőtt még a Varsói Szerződésben gondolkodtak. És az ebből meríteni vélt erkölcsi megerősítéssel a Fidesz folyamatosan kacsingat a csatlakozást ellenző vagy azzal rövid távon nehéz helyzetbe kerülő rétegekre. Ezt a lehetőséget nehéz is lenne kihagyni, de kérdéses, milyen mélységig szabad kihasználni. Az ugyanis már nehezen tekinthető egyértelmű igennek, ha valaki hosszan sorolja a csatlakozás vélt vagy valós árnyoldalait, majd azt mondja, mindezek ellenére "valamivel többet nyomnak a latban" a belépés mellett szóló érvek.
A koalíció duplán bukik a tájékoztatás késedelmével: egyrészt már saját táborán belül is megfogalmazódtak éles kritikák, Tóbiás József, az MSZP pártigazgatója és Horn Gábor, az SZDSZ ügyvivője egyaránt nyíltan bírálta a kormányzati kommunikációt. Ugyanakkor feladták azt a labdát a Fidesznek, hogy az ellenzéknek elég adott kérdésben pusztán a tájékoztatást számon kérnie, és máris úgy tűnik, mintha az azért maradna el, mert a helyzet rosszabb lesz és erről a kormány tehet. Idő persze, ha úgy tetszik, van: egy nyerésre ítélt ügyet kétmilliárd forintos kampánnyal nem lehet elveszíteni, ha azonban kevesen mennek majd el, vagy éppen a támogatók aránya lesz a reméltnél alacsonyabb, mindkét oldalnak lesz miért magyarázkodnia. (DG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.