Meglepő vagy sem, újabb csatorna versenyez a kereskedelmi televíziók 40 milliárd forintos piacán. Az első számú közszolgálati adó, a Magyar Televízió azzal, hogy főműsoridős nézettsége nemrégiben beérte, sőt mi több, még meg is előzte a Tv 2-t, nem várt fordulatot eredményezhet a legnagyobb médiumok hirdetési piacán.
A helycsere talán nem is véletlen: a hirdetőkért vívott piaci versenyben egyre jobban lemaradó műsorszolgáltató már-már behozhatatlannak tűnő hátrányba kerül legnagyobb riválisával, az RTL Klubbal szemben. A helyzet súlyosságát azonban nem csak a nézőszámkülönbség jelzi. A nézettségi mutatókon alapuló, a hirdetőkért folytatott versenyben is alulmaradhat a Tv 2, amely könnyen K. O.-t is jelenthet a csatorna számára.
Az így keletkező piaci űrbe mindenesetre mosolyogva léphetne be az MTV. Szórakoztató műsorai lassan a Barátok közt babérjaira törnek. Igaz, ezzel párhuzamosan a közszolgálatiság alapelvei is feledésbe merülnek. A pénz most sem számít. A csatorna a piaci ár felett szerződik bárkivel, aki show-műsorával újabb közönséget csalogatna az MTV-hez. Pedig a közszolgálati adó reklámbevétele vélhetően még mindig nem elegendő a kereskedelmi köntöst vett műsorok finanszírozásra. Igaz, a háttérben ott áll a biztos hitelező, a magyar állam.
Nem úgy az éppen vesztésre álló Tv 2-nél. Többek szerint az MTM-SBS Rt. lassan már annak is örülhet, ha életben tudja tartani a csatornát, bár a társaság folyamatosan visszautasítja az ilyen feltételezéseket. Mindenesetre már hosszú ideje tart a befektető keresése, a pénzügyi és a szakmai érdeklődők azonban nem kapkodnak a lehetőség után. A fejlesztéseket így addig is hitelfelvételből finanszíroznák, egyelőre azonban egyetlen pénzintézet sem könyörült meg rajtuk.
Elvileg jelentkezhet persze még megmentőnek Ronald Lauder, bár a Tv 2 ezt is cáfolja. A pénz mindenesetre már nem lehet akadálya az esetleges befektetésnek, Lauder ugyanis többévi pereskedés után 353 millió dollárt gombolt le a cseh államról, mondván, a kormány nem védte meg televíziós társasága, a CME érdekeit a Cseh Köztársaságban. A nagy kérdés azonban az, hogy a Tv 3 megszüntetése után megérné-e egyáltalán Laudernek visszatérnie a túlzsúfolt magyarországi televíziós piacra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.