Átkapcsolt az MTV
Meglepő vagy sem, újabb csatorna versenyez a kereskedelmi televíziók 40 milliárd forintos piacán. Az első számú közszolgálati adó, a Magyar Televízió azzal, hogy főműsoridős nézettsége nemrégiben beérte, sőt mi több, még meg is előzte a Tv 2-t, nem várt fordulatot eredményezhet a legnagyobb médiumok hirdetési piacán.
A helycsere talán nem is véletlen: a hirdetőkért vívott piaci versenyben egyre jobban lemaradó műsorszolgáltató már-már behozhatatlannak tűnő hátrányba kerül legnagyobb riválisával, az RTL Klubbal szemben. A helyzet súlyosságát azonban nem csak a nézőszámkülönbség jelzi. A nézettségi mutatókon alapuló, a hirdetőkért folytatott versenyben is alulmaradhat a Tv 2, amely könnyen K. O.-t is jelenthet a csatorna számára.
Az így keletkező piaci űrbe mindenesetre mosolyogva léphetne be az MTV. Szórakoztató műsorai lassan a Barátok közt babérjaira törnek. Igaz, ezzel párhuzamosan a közszolgálatiság alapelvei is feledésbe merülnek. A pénz most sem számít. A csatorna a piaci ár felett szerződik bárkivel, aki show-műsorával újabb közönséget csalogatna az MTV-hez. Pedig a közszolgálati adó reklámbevétele vélhetően még mindig nem elegendő a kereskedelmi köntöst vett műsorok finanszírozásra. Igaz, a háttérben ott áll a biztos hitelező, a magyar állam.
Nem úgy az éppen vesztésre álló Tv 2-nél. Többek szerint az MTM-SBS Rt. lassan már annak is örülhet, ha életben tudja tartani a csatornát, bár a társaság folyamatosan visszautasítja az ilyen feltételezéseket. Mindenesetre már hosszú ideje tart a befektető keresése, a pénzügyi és a szakmai érdeklődők azonban nem kapkodnak a lehetőség után. A fejlesztéseket így addig is hitelfelvételből finanszíroznák, egyelőre azonban egyetlen pénzintézet sem könyörült meg rajtuk.
Elvileg jelentkezhet persze még megmentőnek Ronald Lauder, bár a Tv 2 ezt is cáfolja. A pénz mindenesetre már nem lehet akadálya az esetleges befektetésnek, Lauder ugyanis többévi pereskedés után 353 millió dollárt gombolt le a cseh államról, mondván, a kormány nem védte meg televíziós társasága, a CME érdekeit a Cseh Köztársaságban. A nagy kérdés azonban az, hogy a Tv 3 megszüntetése után megérné-e egyáltalán Laudernek visszatérnie a túlzsúfolt magyarországi televíziós piacra.







