Ellentétes hatások / Eppel János
"A február 1-jén bevezetett regisztrációs adó ugyan rövid távon árcsökkentő hatású lehetett volna, de ezt ellensúlyozza a forint euróhoz mért árfolyamának gyengülése és főleg az európai uniós árak harmonizációja. Ezen utóbbi tényezők miatt kétéves távlatban mintegy 5-10 százalékos áremelkedést prognosztizálunk, hiszen a hazai forgalmazású gépkocsik ára több kategóriában már eddig is jelentősen alacsonyabb volt az uniós tagországok gyári átlagárainál. Ebből eredően az EU-s árharmonizáció - mely kiegészülhet az év elején szokásos gyári árkorrekcióval is - az említett mértékű áremelkedést hozhatja. Természetesen ez márkánként és típusonként, de még típuson belüli motorizáltságtól függően is eltérő mértékben jelentkezik, azonban értékelésünk szerint középtávon erőteljesebbek lesznek az árnövekedéssel járó tényezők."
Csökkenő vámtételek / Erdélyi Péter
"A csatlakozással csökkenni fognak a nem európai gyártmányok vámtételei. A Nissan esetében ez kizárólag az Xtrail, Patrol és Maxima modelleket érinti, mivel az összes többi termék (Micra, Almera, Primera stb.) európai gyártmány, ezeket a vámtétel változása nem érinti. Az említett három modell esetében azonban az árak csökkenése várható. Ennek mértéke természetesen nem csupán a vámtétel csökkenésétől függ, hanem a gyártó reakciójától is, mivel elképzelhető, hogy a transzferár harmonizálása felé tesz lépéseket, ennek megfelelően az árcsökkentés mértéke változhat. Fordítottan igaz ez sajnos a pickupokra, mivel ezek esetében az eddigi nulla helyett 10 százalékos vámtétel lép életbe májustól, így ezen autóknál némi áremelkedés várható, amit igyekszünk minimálisra csökkenteni. Fogyasztói áraink versenyképesek, és jelentős harmonizációs kiigazítást nem igényelnek."
Figyelni a reakciókat / Jean-Marie Waich
"A regisztrációs adó bevezetésével a modellek többségének ára csökkent, de a törvény még mindig nem kiforrott, tehát ennek módosításai hatással lesznek a májusi árlistára. Az importőr új árainak kialakításánál figyelembe veszi az euróárfolyam változásának eddigi és ez utáni tendenciáját csakúgy, mint a nyugat-európai árakhoz való szükségszerű közelítést. Az európai árharmonizáció egy természetes folyamat, amelynek hatására a különböző tagállamokban hasonló árszinten lehet majd Citroënhez jutni. Az is lényeges tényező az uniós árak meghatározásakor, hogy a hazai versenytársak miként építik fel saját stratégiájukat a májusi változásokat követően. A tendencia irányát, illetve a változás mértékét a piacon tapasztalt mozgások alapján fogja kialakítani az anyavállalat a magyarországi importőrrel együttműködve."
Teret nyerhet a luxus / Müllner Zsolt
"A kis- és középkategóriás autók között várható némi áremelkedés, ezáltal megindul a luxuskategóriás autók relatív térnyerése. Az ún. árharmonizáció az EU-ban már évekkel ezelőtt megindult folyamat. Ami a Wallis Autó Holding árképzését illeti, a BMW- és Mini-árak a regisztrációs díj február 1-jei bevezetésével 5-25 százalékkal csökkentek. Ehhez járul még az Egyesült Álla-mokban gyártott modellek (BMW X5 és Z4) csatlakozást követő árcsökkenése, hiszen más vámtarifaszabályok érvényesek az Egyesült Államokból az EU-ba behozott termékekre. A gyakorlatban azonban nem várható változás, hiszen értékesítőink már az alacsonyabb árakra vesznek fel rendeléseket. Az árharmonizáció keretében a szintén a portfóliónkba tartozó Saab- és az MG Rover-márkák is minden modelljüket érintő árcsökkentést hajtottak végre."
Folyamatos akciók / Nicolas Monnot
"Mindenekelőtt meg kell különböztetnünk az úgynevezett listaárat, és azt, amit a vásárló végül is kifizet az autóért. A folyamatos árengedmények, illetve a változatlan listaárhoz adott extrafelszerelés-akciók révén ugyanis a kettő nem egyezik meg. Az EU-csatlakozást követően ugyanakkor harmonizálni kell a listaárakat az uniós országok áraival, de ez lassú folyamat lesz, fokozatosan hajtják végre, tehát nem kell attól tartani, hogy május elejétől 15 százalékkal drágulnak a gépkocsik. A listaárak ugyan emelkedni fognak, de mint mondtam, ez nem feltétlenül a tényleges fogyasztói ár lesz. Más kérdés ugyanakkor a forint árfolyamhullámzása, amelyről nem szabad megfeledkezni. Amennyiben 260 forint környékén marad az euró, nem várható lényeges árváltozás, ám ha meghaladja a 270 forintot, a piac áremeléssel fog reagálni."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.