Pályaválasztását a gimnázium utolsó évéig a Pakson vegyészmérnökként dolgozó édesapa határozta meg. A fiú tanulmányi versenyeket nyert, ám a negyedikes szerves kémia eltántorította tervétől. Mivel az autók érdekelték, a BME Közlekedésmérnöki Karának autógépész szakára jelentkezett. Oda nem vették fel, így a közlekedéstechnikai szakra került.
Diplomamunkája a Dél-Budát Rákospalotával összekötő metró felszíni rendezési terve volt. Mindig az emberek mindennapjainak javítása, könnyítése foglalkoztatta. 1978 elején a Fővárosi Tanács Közlekedési Főigazgatóságára igazolhatott át, ahol majd tíz évig a tömegközlekedési osztályon a BKV-vel foglalatoskodott eleinte előadóként, később csoportvezetőként. Így került a közlekedési szövetség gondolatának közelébe. Azonnal megtetszett neki, hogy nem elkülönült szervezetek próbálják magukhoz csábítani az utasokat, hanem "összeadják" azt, amijük van, és együttesen nyújtanak kínálatot, amely az utasoknak választékbővítést, a szolgáltatóknak utasszám-növekedést eredményez.
1993 óta dolgozott a BKSZ létrejöttén. Elejétől kezdve szívvel-lélekkel dolgozott a megvalósításon. Bíztam abban, hogy létrejön, hiszen a motorizáció káros hatásainak visszaszorítását nem kerülhetik el a nagyvárosok - mondja Kéthelyi József. Nyugat- Európában ezt a 70-es évek elején felismerték, amikor a tömegközlekedés aránya 15 százalékra esett vissza. A veszteségessé vált szolgáltatók összefogtak, közös tarifarendszert alakítottak ki, és a veszteség finanszírozásba az állam és az önkormányzat is beszállt. Az első ilyen rendszer 1972-ben, a müncheni olimpia alkalmából indult.
Nálunk 1993-ban még abban bíztak, hogy az 1996-os expóra létrejöhet a közlekedési szövetség. A világkiállítás elmaradásával azonban megszűnt a katalizátor, jöttek a megszorító csomagok, majd az állam és Budapest rideg és elhidegült viszonya - összegzi a közelmúltat az ügyvezető.
A budapesti egyesített bérlet szeptember 1-jei bevezetésével azonban valóra válhat régi álma. Ez azonban még csak a tarifaközösség első lépése, sok még a teendő. Jövő januártól startol az éves összhálózati bérlet. A tarifaközösség az elektronikus jegyrendszer fokozatos bevezetésével 2010-ig valósul meg. A teljes körű közlekedési együttműködés létrehozása - az összehangolt menetrendi kínálattal, infrastruktúrával, hálózat- és szolgáltatásfejlesztéssel - csak azután következik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.