Esélyt kell adni a sikerre
Váratlanul ért az elismerés, de természetesen nagyon jólesett. Amikor 1971-ben disszidáltam Magyarországról, nem gondoltam volna, hogy néhány évtized múlva ez megtörténik velem - mondja Kovács Nimród. Az üzletember azt szeretné elérni, hogy olyan vállalkozásokkal foglalkozhasson, amelyek értéket teremtenek mindenkinek. Cégvezetőként a tulajdonosokat említi elsőként, de fontosnak tartja, hogy a dolgozók is jól érezzék magukat az általa vezetett vállalatnál. A legfontosabb azonban, hogy az ügyfél elégedett legyen.
Ha az embernek sikerül elérnie, hogy ne csupán így gondolkodjon, de így is cselekedjen, akkor nagy hibákat már nem követhet el - vallja a UPC közép-európai vezetője. Büszke Magyarországra, külföldön az egyik legnagyobb szószólója hazánknak. Úgy érzi, aki itt lakik, igazából nem is veszi észre a fejlődést, de aki sokat jár külföldre, mint ő is, akár néhány hetes távollét után is számos változást láthat. A szakmájából is említhet erre példát, hiszen elég csak arra gondolni, milyen volt a helyzet 15 éve, amikor Magyarországon kezdett dolgozni: két közszolgálati adó, egy helyi televízió és néhány kábelrendszer létezett csak az országban. Mára több mint száz csatornát lehet elérni, közülük 35 magyarul szól a nézőkhöz, ami szerinte óriási előrelépés.
A vezető kábelcég, a UPC létrehozójaként komoly szerepet játszott a hazai távközlés fejlődésében, a kitüntetést részben ezért, részben sokirányú karitatív tevékenysége elismeréseként kapta.
Mivel a származása miatt nem vették fel az egyetemre, egy ideig pincérkedett, majd úgy érezte, el kell mennie az országból. Jugoszlávián keresztül jutott el Olaszországba, onnan 1972-ben az Egyesült Államokba. Mosogatóként kezdte, pincérként folytatta, majd a diploma megszerzése után a reklámszakmában dolgozott, innen került 1982-ben az Amerikában akkor gyors növekedésnek indult kábeliparba. Magyarországra 1991-től jött gyakrabban, s miután felmérte a helyi viszonyokat, megalakította az első vállalatot, amely a későbbi cégcsoport magja lett. A kábelszakma mellett néhány éve üzleti szinten foglalkozik a borászattal is.
A sikeres vállalkozáshoz elengedhetetlen a jó koncepció, a megfelelő áru, olyan ár, amely elfogadható a vásárlóknak, a jó kommunikáció és olyan munkatársak, akik képesek elfogadni főnök üzleti filozófiáját. Majd ezeket az elemeket úgy összerakni, hogy abból jól működő vállalat jöjjön létre, az maga a művészet - fogalmazza meg ars poeticáját Kovács Nimród.







