Váratlanul ért az elismerés, de természetesen nagyon jólesett. Amikor 1971-ben disszidáltam Magyarországról, nem gondoltam volna, hogy néhány évtized múlva ez megtörténik velem - mondja Kovács Nimród. Az üzletember azt szeretné elérni, hogy olyan vállalkozásokkal foglalkozhasson, amelyek értéket teremtenek mindenkinek. Cégvezetőként a tulajdonosokat említi elsőként, de fontosnak tartja, hogy a dolgozók is jól érezzék magukat az általa vezetett vállalatnál. A legfontosabb azonban, hogy az ügyfél elégedett legyen.
Ha az embernek sikerül elérnie, hogy ne csupán így gondolkodjon, de így is cselekedjen, akkor nagy hibákat már nem követhet el - vallja a UPC közép-európai vezetője. Büszke Magyarországra, külföldön az egyik legnagyobb szószólója hazánknak. Úgy érzi, aki itt lakik, igazából nem is veszi észre a fejlődést, de aki sokat jár külföldre, mint ő is, akár néhány hetes távollét után is számos változást láthat. A szakmájából is említhet erre példát, hiszen elég csak arra gondolni, milyen volt a helyzet 15 éve, amikor Magyarországon kezdett dolgozni: két közszolgálati adó, egy helyi televízió és néhány kábelrendszer létezett csak az országban. Mára több mint száz csatornát lehet elérni, közülük 35 magyarul szól a nézőkhöz, ami szerinte óriási előrelépés.
A vezető kábelcég, a UPC létrehozójaként komoly szerepet játszott a hazai távközlés fejlődésében, a kitüntetést részben ezért, részben sokirányú karitatív tevékenysége elismeréseként kapta.
Mivel a származása miatt nem vették fel az egyetemre, egy ideig pincérkedett, majd úgy érezte, el kell mennie az országból. Jugoszlávián keresztül jutott el Olaszországba, onnan 1972-ben az Egyesült Államokba. Mosogatóként kezdte, pincérként folytatta, majd a diploma megszerzése után a reklámszakmában dolgozott, innen került 1982-ben az Amerikában akkor gyors növekedésnek indult kábeliparba. Magyarországra 1991-től jött gyakrabban, s miután felmérte a helyi viszonyokat, megalakította az első vállalatot, amely a későbbi cégcsoport magja lett. A kábelszakma mellett néhány éve üzleti szinten foglalkozik a borászattal is.
A sikeres vállalkozáshoz elengedhetetlen a jó koncepció, a megfelelő áru, olyan ár, amely elfogadható a vásárlóknak, a jó kommunikáció és olyan munkatársak, akik képesek elfogadni főnök üzleti filozófiáját. Majd ezeket az elemeket úgy összerakni, hogy abból jól működő vállalat jöjjön létre, az maga a művészet - fogalmazza meg ars poeticáját Kovács Nimród.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.