Igen naivnak kell lennünk ahhoz, hogy elhiggyük: Sugár András valóban közös megegyezéssel távozott a T-Mobile-tól. Ennek nemcsak az mond ellen, hogy ő építette fel a semmiből a céget, s vitte sikerre, hanem az azonnali kilépés is. Az okokról biztosat alig tudni, ám a jól értesültek pletykáiból kirajzolódó forgatókönyvek egyike sem szívderítő.
A szervezeten belüli hatalmi harcok nemigen szokták a tulajdonosok érdekeit szolgálni, s ilyesmi miatt egy jó szakembert elveszíteni "több mint bűn: hiba". Épp ezért furcsa, hogy a Magyar Telekom önként vált meg sikere egyik piacszerte elismert kovácsától. Egy ilyen lépés nem túl jó üzenet a többi vezetőnek sem, hiszen úgy tűnik: a jó teljesítmény sem garancia semmire.
Hallani arról is, hogy költségcsökkentési törekvések állnak a háttérben. Azzal azonban, hogy két szervezetet összevonunk, a hatékonyság még nem javul. A jókora többletköltséggel levezényelt szervezeti fúzió általában akkor éri meg, ha amúgy kihasználatlan adminisztratív kapacitások vannak. Ilyesmiket azonban a T-Mobile-nál a verseny, a Magyar Telekomnál pedig a sokéves költségcsökkentési kényszer miatt már rég meg kellett (volna) szüntetni.
Mivel erőteljesebb összefogásról nem hallani, a másik két mobilcég vezetői aligha aggódnak. Ha a piacvezető céget lefejezik és beolvasztják, hogy olcsóbbá tegyék működését, az szervezeti bizonytalanságot, kisebb marketingbüdzsét, kevesebb embert, nagyobb elvonásokat, vagyis
- a konkurenseknek - csupa jót jelent. Ráadásul egy értékes szakember is a munkaerőpiacra került.
Ha egy esettanulmányban kérdeznék, mit tegyünk, ha a tulajdonunkban lévő két cég egyike alapítása óta sikeres és nyereséget termel, míg a másik megszerzése óta legfeljebb stagnál s a hatékonyága sem éppen tökéletes, alighanem kevesen javasolnák, hogy az előbbi vezetőjét elküldve rendeljük az első céget a második alá, éppen szembemenve az anyavállalat üzletszervezési trendjeinek.
Persze tudjuk: a teljes igazságot kívülről nem láthatjuk, és sokszor bizonyultak utóbb gazdaságilag sikeresnek az első látásra igencsak merésznek látszó döntések. A négymillió T-Mobile-ügyfél most csak abban bízhat, hogy a beolvasztó veszi át szolgáltatójuk üzleti filozófiáját, s nem fordítva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.