Minden amerikainak legyen autója - adta ki annak idején az üzleti szempontból rendkívül sikeresnek bizonyult jelszót Henry Ford. Ahogy a huszadik század elején a benzinmotoros "népautó" piacra dobása számított zseniális ötletnek, úgy könynyen lehet, hogy ma valamilyen alternatív üzemanyagra alapozott jármű széles körű elterjesztésével lehetne új korszakot nyitni a gazdaság- és technikatörténetben. Két okból is különösen aktuális ezt most átgondolnunk.
E hét csütörtökig tart az európai mobilitási hét rendezvénysorozata, amelynek egyik legfőbb célja az alternatív energiaforrá-sok és üzemanyagok népszerűsítése. A már idehaza is megszokott - igaz, nem sokak által komolyan vett - autómentes nap után az Európai Bizottság, illetve a soros brit elnökség szervezésében egymást érik a tagországokban a fenntartható energiakultúrával, a megújuló erőforrásokkal foglalkozó tudományos és gazdasági konferenciák.
Aki mindezt értelmetlen szemfényvesztésnek, a környezetvédők figyelmeztetéseit pedig vészmadárkodásnak tartja, annak legalább az üzemanyagárak utóbbi időben tapasztalt - és a szakértők szerint aligha rövid távú - szárnyalásán érdemes elgondolkodnia. Ahogy a hetvenes évek olajválsága energiatakarékosságra kényszerítette a világot, úgy nem kizárt, hogy hasonló tényezők előbb-utóbb a kőolajkorszak egészének véget vethetnek - állítják egyes szakértők. A "harmadik ipari forradalomhoz" azonban egy olyan nagy formátumú üzletemberre is szükség lenne, aki - új Henry Fordként - fantáziát látna a ma még csak kevesek számára vonzó alternatív és hibrid járművek tömeges elterjesztésében. (TG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.