Kétség már nem fér hozzá, az igazgatóság tegnap úgy határozott: legyen egy egység a Magyar Telekom és a T-Mobile. A döntést nemzetközi tanácsadók hatékonysági tanulmányaira (is) támaszkodva hozták meg, amelyek azt mondták, vannak jelentős, jól kihasználható szinergiák az összevonásban, ráadásul nem csak a rövid távon hasznot hozó költségtakarékosságban.
Egységcsomagokról szólhat hosszabb távon a távközlési világ - a vezetékes telefont, a mobilt és az internetet egyaránt magában foglaló kedvezményes ajánlatokról. Igaz, ezzel a szabályozás ma még sem nemzetközi, sem hazai szinten nem tart lépést, a szolgáltatásokat egyelőre infrastruktúra alapján osztályozza. A technológia gyors tempója azonban a váltást előbb-utóbb úgy is kikényszeríti.
Az azonban még legalábbis kétesélyes, hogy a nemzetközi tendenciákra is hivatkozó vállalati egységre törekvés végül valóban meghozza-e a forinttízmilliárdokban remélt üzleti hasznot. Az egyesítés nyomán nem vesznek-e el azok az értékek, amelyek miatt kezdettől a magyarországi mobilpiac vezető cége lehetett a T-Mobile? Mennyire lesz képes megőrizni egyszerű üzletágként dinamizmusát, rugalmasságát és eddigi eredményességét - ami kétségtelenül a fő érv volt a szóban forgó döntésben - az anyacég által képviselt, magyarországi méretekben már megavállalati keretben?
Ellenkező iránnyal éppen ezt a kérdést feszegetik manapság egy amerikai nagyvállalat tanácsadói. A nyomtatógyártóból informatikai mogullá fejlődött Hewlett-Packard elemzői hosszú ideje próbálják meggyőzni a cég vezetését arról, hogy a legeredményesebb, egyben alapító üzletágat vigye ki (kül)önálló cégbe a rugalmasság és főként az eddigi extraprofitabilitás megőrzése céljából.
A fejlemények egy valamit kétségtelenül jeleznek, nincs egységes recept a sikerre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.