Vezérigazgatónak várta a közvélemény, végül "csak" általános vezérigazgató-helyettesként dolgozik mától a MÁV Rt.-nél Heinczinger István. A Siemens Rt. közlekedési üzletágának vezetéséről mondott le a vasúttársaság kedvéért. Lett másik meglepetés is: vezérhelyettesi beosztásával nagyobb feladat- és jogköre lesz, mint elődjének, Mándoki Zoltánnak, sőt árnyékba kényszeríti saját főnökét, Gaál Gyula elnök-vezérigazgatót is.
"Velem már eleve az általános vezérigazgató-helyettesi poszt betöltéséről tárgyaltak, de miután a MÁV operatív irányítását és konkrét feladatok elvégzését bízták rám, ehhez minél nagyobb mozgáskört szeretnék" - fejti ki célkitűzését.
Ma még meglehetősen nyitott, mekkora mozgástere lesz az új vezérhelyettesnek, aki fontos politikai elhatározásnak tekinti, hogy a MÁV-ot el kell helyezni az európai vasúthálózati infrastruktúrában úgy, hogy ne csak a többi vasúttársasággal, hanem az egyéb közlekedési és szállítóeszközökkel is versenyképes legyen. Készül arra, hogy a munkában kompromisszumra kényszerülhet, de ez nem akadályozhatja a feladatok megvalósítását, hiszen a MÁV mint állami vállalat, közvetve az adófizetők pénzét használja fel működése finanszírozásához.
A MÁV-ba sok elődjének beletört már a bicskája. A cég az idén 70 milliárd forintos veszteséget vár, így borítékolható, hogy az új vezető is folyamatosan támadásoknak, számonkéréseknek lesz kitéve. Heinczinger István számít erre, ugyanakkor az eddiginél nagyobb szerepet szán a társaság hatékonyságnövelésének és eredményes vezetésének. Nem újdonság számára, hogy mélyponton lévő társaságot vesz át, a Siemens közlekedési üzletágának is alig volt bevétele, mielőtt azt felfuttatta. Azt viszont rossz iránynak tartja, ha egy cég elbocsátásokkal akar látványos megtakarítást elérni. Szerinte ez a MÁV-nál az utasbiztonság rovására menne. A leépítést olyan fejlesztéseknek kell megelőzniük, amelyekkel munkaerő váltható ki. A MÁV-nál a profittermelő egységeket kell fejlesztenie: a pályavasutat, a személyszállítást, a vontatást és az árufuvarozást.
Az elkövetkező időszakban várható hosszú távú fejlesztésekre óriási esélyt ad EU-tagságunk. Görög-, Spanyolország, Portugália esetében eurómilliárdokkal ösztönözték a vasúti infrastruktúra modernizációját. Emellett az is segíti majd a tulajdonosi tudat kialakítását, hogy küszöbönáll a MÁV-munkavállallók részvényhez juttatása - mondja Heinczinger István.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.