Vajon hogyan kerül egy fiatal nő egy autókereskedelemmel foglalkozó multinacionális vállalathoz? Véletlenül – mondja Laky Andrea, aki már az érettségi után is olyan szakmát választott, amely nem nevezhető nőiesnek. A két tannyelvű vízgazdálkodási technikum elvégzése után Székesfehérvárott földmérői tanulmányokba kezdett, ám fél év után rájött, hogy nem ez az a terület, amely a legközelebb áll hozzá. Ekkor adódott a lehetőség a Ford magyarországi képviseleténél, ahol a marketingosztályra kerestek munkatársakat. Azt az esélyt, hogy 20 évesen egy nagynevű multinacionális vállalatnál kezdheti el a pályafutását, nem akarta kihagyni. Ezért ideiglenesen félbeszakította tanulmányait, és dolgozni kezdett. Majd a tatabányai Modern Üzleti Tanulmányok Főiskoláján szerzett közgazdászdiplomát. A cégnél végigjárta az összes szakmai területet.
A fiatal igazgatónő büszke arra, hogy kollégáival együtt sikeresen készítették fel a céget az EU-s csatlakozással életbe lépett változásokra. A csoportmentességi törvényre való felkészülés több éves előkészítést igényelt.
Laky Andrea meghatározó szerepet játszott és játszik abban, hogy a Ford Motor Hungária Kft. a nehezebbé vált piaci körülmények ellenére a tavalyi 7,5 százalékról az idén 9,2-re növelte piaci részesedését. A gépjárműimportőrök közül a Ford érte el az egyik legnagyobb bővülést a piaci részesedés növelésében, és ezzel a harmadik helyre került az importőrök rangsorában. A közel két éve tartó piaci környezetben a legnagyobb 16 márka közül mindössze három tudta növelni eladásait ebben az évben, közülük a Ford mintegy 17 százalékkal több autót adott el az idei első kilenc hónapban, mint tavaly ugyanebben az időszakban.
Az igazgatónő a legnagyobb sikernek azt tartja, hogy a csökkenő piaci tendenciák ellenére növekedést tudtak elérni. A 90-es évek közepétől egészen 2004-ig évi két számjegyű bővülésnek lehettünk tanúi az autópiacon, az idei év elején viszont mintegy 15 százalékkal esett vissza a magyarországi személyautó-értékesítés. Ez vélhetően a tavaly decemberre előre hozott vásárlásoknak tulajdonítható, amelyet részben a január elsejétől bevezetett új regisztrációs adó váltott ki – véli az igazgatónő, aki egyelőre nem számít számottevő piaci fellendülésre.
Igyekszünk elébe menni a problémáknak ahelyett, hogy utólag reagálnánk a kedvezőtlen külső hatásokra – fogalmazza meg munkamódszerének lényegét Laky Andrea.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.