BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sikeres felkészülés hozama

Jövőre még nem számít jelentős autópiaci fellendülésre Laky Andrea, a Ford Motor Hungária Kft. szeptemberben kinevezett ügyvezető igazgatója, aki szerint körülbelül 2007-től fordulhat meg az új autók értékesítésének tavaly óta tartó csökkenő tendenciája.
2005.11.21., hétfő 00:00

Vajon hogyan kerül egy fiatal nő egy autókereskedelemmel foglalkozó multinacionális vállalathoz? Véletlenül – mondja Laky Andrea, aki már az érettségi után is olyan szakmát választott, amely nem nevezhető nőiesnek. A két tannyelvű vízgazdálkodási technikum elvégzése után Székesfehérvárott földmérői tanulmányokba kezdett, ám fél év után rájött, hogy nem ez az a terület, amely a legközelebb áll hozzá. Ekkor adódott a lehetőség a Ford magyarországi képviseleténél, ahol a marketingosztályra kerestek munkatársakat. Azt az esélyt, hogy 20 évesen egy nagynevű multinacionális vállalatnál kezdheti el a pályafutását, nem akarta kihagyni. Ezért ideiglenesen félbeszakította tanulmányait, és dolgozni kezdett. Majd a tatabányai Modern Üzleti Tanulmányok Főiskoláján szerzett közgazdászdiplomát. A cégnél végigjárta az összes szakmai területet.

A fiatal igazgatónő büszke arra, hogy kollégáival együtt sikeresen készítették fel a céget az EU-s csatlakozással életbe lépett változásokra. A csoportmentességi törvényre való felkészülés több éves előkészítést igényelt.

Laky Andrea meghatározó szerepet játszott és játszik abban, hogy a Ford Motor Hungária Kft. a nehezebbé vált piaci körülmények ellenére a tavalyi 7,5 százalékról az idén 9,2-re növelte piaci részesedését. A gépjárműimportőrök közül a Ford érte el az egyik legnagyobb bővülést a piaci részesedés növelésében, és ezzel a harmadik helyre került az importőrök rangsorában. A közel két éve tartó piaci környezetben a legnagyobb 16 márka közül mindössze három tudta növelni eladásait ebben az évben, közülük a Ford mintegy 17 százalékkal több autót adott el az idei első kilenc hónapban, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

Az igazgatónő a legnagyobb sikernek azt tartja, hogy a csökkenő piaci tendenciák ellenére növekedést tudtak elérni. A 90-es évek közepétől egészen 2004-ig évi két számjegyű bővülésnek lehettünk tanúi az autópiacon, az idei év elején viszont mintegy 15 százalékkal esett vissza a magyarországi személyautó-értékesítés. Ez vélhetően a tavaly decemberre előre hozott vásárlásoknak tulajdonítható, amelyet részben a január elsejétől bevezetett új regisztrációs adó váltott ki – véli az igazgatónő, aki egyelőre nem számít számottevő piaci fellendülésre.

Igyekszünk elébe menni a problémáknak ahelyett, hogy utólag reagálnánk a kedvezőtlen külső hatásokra – fogalmazza meg munkamódszerének lényegét Laky Andrea.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.