BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az alacsony ár mindent vitt?

2005.12.13., kedd 00:00

Egy hónap? Az egyik olasz gazdasági napilapnál dolgozó ismerősöm csóválja a fejét, olyat ő nem hallott, hogy évente csak egy alkalommal lehet kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást váltani. Hitetlenkedve fogadja, hogy itt korántsem a naptári év számít, hanem az a bűvös novemberi hónap. És sokan váltanak? – hangzik az újabb kérdés. Az autósok több mint 10 százaléka – válaszolom, amit szintén nem egykönynyen emészt meg a jóval lojálisabb ügyfélkörhöz, s persze a kevésbé hektikusabb díjalakulásokhoz szokott szakember.

Ki lehet pipálni, az idén is megvolt a kampány, mindenféle oldalhajtásával együtt, s mint ahogy minden esztendőnek, a mostaninak is megvoltak a maga nyertesei, illetve vesztesei. Tény ugyanis, a piaci átlagnál alacsonyabb díjakkal az idén is lehetett piacot szerezni. Ráadásul a tavalyinál jóval többen mozdultak meg. Egyes becslések 450 ezer váltóról szólnak, de vannak, akik félmilliót emlegetnek. Mi ennek az oka? A magyarázatot alighanem a biztosításközvetítőknél kell keresni: díjösszehasonlító táblázatok ugyanis egyre több alkusz internetes oldalán érhetők el, a nagy árkülönbségek pedig váltásra ösztökélnek.

A legnagyobb figyelem az idén alighanem a biztosítóegyesületeket övezte. A közel 3,5 milliós autóstábor közel három százalékának kell megismerkednie ezzel a szervezeti formával, ám ha az idén váltókat nézzük, akkor a becslések szerint 20 százalékuk inthetett búcsút a biztosítótársaságoknak, s választotta az egyesületeket. A kgfb-kampány elején „veszélyes vizekre tévedt” jelzővel illetett egyesületek között voltak olyanok, amelyeknek az állományuk duplázásához vezetett a novemberi váltás. Ez pedig nem kevés, s kérdés, hogy ki miként birkózik meg a feladattal. S bár a szakma aggódik, az egyesületek nyugodtak. Mint mondják, a terveknek megfelelően alakult az állománybővülés, éppen ezért a pluszfeladatok, a kárrendezés nem okoz gondot. A pénzügyi felügyelet egyedül a MÁV Biztosító Egyesületnél látta jónak, ha felhívja a figyelmét arra: a megnőtt kgfb-állomány biztonságos kezeléséhez megfelelő infrastruktúrára és intézkedési tervre van szükség.

Egy biztos: karambolok jövőre is lesznek, s az elkövetkező időszakban kiderül, hogy valóban nyerteseknek számítanak-e a mostani nyertesek. A 2007. évi kgfb-tarifák mindenesetre sokat elárulnak majd...

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.