Maurer Andor / A Media Markt Saturn Holding ügyvezető igazgatója:
Az utolsó pillanatban
„A Media Markt Saturn Holding 13 Media Markt és két Saturn áruházában a forgalom a terveknek megfelelő volt. Mint már évek óta, az idén is december 22-e volt a legerősebb nap, vagyis elmondhatjuk, hogy az emberek még mindig az utolsó pillanatokra hagyják a vásárlást. Ezúttal is a kis háztartási gépeket keresték a legtöbben. Átrendeződött a slágertermékek sora: egyes plazma- és LCD-televíziók ára egy év alatt több száz ezer forintot zuhant, ezért megugrott a kereslet, s míg tavaly a DVD-lejátszók, ez évben már a DVD-írók voltak a népszerűbbek. Jelentősen nőtt a fiatalok körében kedvelt MP3-lejátszók és iPodok forgalma, de a játékkonzolok, számítógépes játékok, notebookok eladása is jelentős volt. Visszajelzések szerint ugyanakkor a nagy értékű cikkek vásárlásával megvárják, hogy minden termékünkön 20 százalék legyen az áfa.”
Soós Eszter / Az Asia Center marketingigazgatója:
Dinamikus fejlődés
„Az Asia Center látogatottsága körülbelül húsz százalékkal volt magasabb az ünnepek előtt, mint az elmúlt év azonos időszakában. December első három hetében több mint 400 ezer vásárló fordult meg a bevásárlóközpontban, így a ház éves látogatói száma meghaladja a 3 milliót. A fejlődés részben annak is köszönhető, hogy a ház kulturális rendezvényekkel is vonzza a látogatókat. Minden évben megünneplik a Hold újévet, emellett az augusztusban tartott vietnami kulturális hetet a Vietnam színei című kortárs festészeti kiállítás követte. Az első működési év végére a kínai, magyar és vietnami bérlők között kialakult 1/3-os arányok mára a vietnamiak javára tolódott el. Hosszú tárgyalások után a kínai kormány egyik legjelentősebb kiállításszervező cége úgy döntött, hogy az EU-ban elsőként az Asia Centerben hozza létre a kínai márka termékek központját.
Murányi László / A Coop Hungary Rt. általános vezérigazgató-helyettese:
Élesedő árverseny
„Az élelmiszer-kereskedelmet az idén a defláció jellemezte, amellett decemberben évek óta a bevásárlóközpontok viszik el a forgalmat. Ám ennek ellenére nem lehetünk elégedetlenek a decemberrel, hiszen a kényelmi boltokból álló hálózatunk a friss áruból jelentős forgalmat bonyolított le. A hálózatbővülés és franchise-partnereink számának növekedése révén éves árbevételünk tíz százalékkal emelkedett. Miután az áfacsökkenés miatt tovább élesedik az árverseny, januárban különösen a saját márkás termékeink árcsökkenését fogjuk reklámozni a mintegy 200 Áfész tulajdonában lévő üzletláncban, amely közel háromezer élelmiszerboltot lát el áruval, és több mint 30 ezer embernek ad munkát. A legfrissebb adatok szerint a Coop piaci részesedése 12 százalék, ám a csoport áruját forgalmazó, de a Coop logóját nem viselő 1500 kis bolttal együttesen már 15,5 százalék.”
Polgár Csaba / Az Elektro Computer Rt. vezérigazgatója:
Terven felül
„Nem éreztük a vásárlások elmaradását az áfacsökkenés miatt; bruttó kiskereskedelmi árbevételünk mintegy 4,3 milliárd forintra rúgott, ez pedig terven felüli eredmény, és 20 százalékkal haladja meg a bázist. A 61 Elektropont műszaki szaküzletet üzemeltetető társaságunk ugyanakkor évek óta érzi, hogy a decemberi forgalom gyengül, míg az év eleje erősödik. Három éve még az utolsó hónap az éves árbevétel 18 százalékát adta, ma 15-ről beszélhetünk. Ezt a tendenciát erősíti az is, hogy az éves árbevételünk mintegy 30 százalékkal haladja meg a tavalyit. A karácsonyi szezon abszolút sztárja az MP3-lejátszó volt, majd az LCD- és plazmatévék, valamint az asztali DVD-író készülékek következtek, amelyek áresésüknek köszönhetően egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Az idei 14 üzletnyitás után a jövő évben hasonló arányú hálózatbővítésre készülünk.”
Jean Paul Filliat / Az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója:
Kelendő műszaki cikkek
„Az előzetes adatok szerint igen sikeres decembert zárhatunk. Egyaránt emelkedett a vásárlók száma, az egy vásárlásra jutó érték és a vállalat árbevétele is az elmúlt év azonos időszakához képest. Érdekes ugyanakkor, hogy a várakozások ellenére a piac nem válaszolt a vásárlások elhalasztásával a januári áfacsökkenés bejelentésére, annak ellenére, hogy egy áruházlánc – a fogyasztói árak arányos csökkentésével – már megelőlegezte vásárlóinak az adómódosítást. A műszaki cikkek tehát továbbra is jól fogytak, és a házimozirendszerekből, DVD-írókból és televíziókból kiemelkedő mennyiséget adtunk el tíz áruházunkban, amelyek közül öt mellett már van diszkontbenzinkút is. Társvállalkozásunkkal, az Immochannal közösen létrehozott kereskedelmi parkokban sok áruház nyílt a második fél évben, ez emelte a hipermarketek forgalmát is.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.