Fejlesztések indulnak
„Szegednek hosszú ideig nagy problémát jelentett egyrészt az, hogy nem ért el az autópálya a városig, másrészt az M5-ös meglévő szakaszán irreálisan magas útdíjat kellett fizetni. Már az könnyebbség volt a cégeknek, amikor az akkor még rövidebb utat az egységes matricás rendszerbe vonták. Azzal, hogy elkészült az autópálya, Szeged és térsége egyértelműen gazdasági fellendülésre számíthat. Már most érzékelhetően nőtt a cégek érdeklődése, többek között a Pick és a MiZo is tervez fejlesztéseket. A legújabb, 45 hektáros ipari parkban kedvező feltételek várják a betelepülőket. Elsősorban a korszerű technológiákat alkalmazó cégeket szeretnénk letelepíteni. Kedvező a város számára az is, hogy az Európai Unió keleti határvárosa. A tervek szerint jövő márciusban adják át az M5-ös országhatárig tartó szakaszát, s ez erősíti Szeged országhatáron is átnyúló szerepét.”
Botka László Szeged polgármestere
Élénkítő infrastruktúra
„Egyrészt az autópálya vonzáskörzetét, de ezen túl a Dél-Alföld régió egészét is kedvezően érinti az M5-ös átadása, amelyet nagy várakozás előzött meg mind a vállalkozások, mint az itt élő emberek részéről. Az infrastruktúra rendkívüli gazdaságélénkítő és térségfejlesztő szerepét pontosan mutatja az a változás, amely Kecskemét és Kiskunfélegyháza körzetében kezdődött, amikor odáig megépült az autópálya. Ez várható Szegeden és környékén is. Az érdeklődő befektetők első kérdései közé tartozik a megközelíthetőség, ezért korábban a térség hátrányos helyzetbe került a már kiépített közlekedési infrastruktúrájú régiókkal szemben, pedig a helyi adottságok minden más szempontból kedvezőek voltak. A Dél-Alföld régiónak fel kell készülnie arra is, hogy kihasználhassa azokat a lehetőségeket, amelyeket a szomszédos Románia uniós tagsága jelenthet majd számára.”
Balogh László A Bács-Kiskun megyei közgyűlés elnöke, a Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács soros elnöke
Érdeklődő befektetők
„Az ITDH regionális képviselete az elmúlt években feltérképezte azokat a telephelyeket és fejlesztési projekteket a térségben, ahol tőkét várnak, és rendszeresen ki is ajánlotta ezeket, elsősorban külföldi befektetőknek. Az érdeklődés azonban alatta maradt annak, mint ami szükséges lett volna a régió gyorsabb fejlődéshez. Ennek egyik oka az autópálya hiánya volt. Már most az a tapasztalat, hogy egyre több cég kezd tájékozódni a dél-alföldi lehetőségekről. Arra számítunk, hogy az autópálya melletti ipari parkok és ipari tevékenységre alkalmas területek – például Kisteleken, Balástyán vagy Szegeden – a közeljövőben felértékelődnek. Várhatóan az M5-ös 30-50 kilométeres körzetében is nagyobb számban jelennek majd meg az érdeklődők. Jelenleg 35-40 zöld- és barnamezős helyszínt tudunk ajánlani, s emellett mintegy 60 befektetési lehetőséget közvetítünk a régióból.”
Pitó Enikő A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. (ITDH) dél-alföldi regionális képviseletének igazgatója
Csökkennek a kiadások
„Gazdasági előnye származik a Pick Szeged Rt.-nek abból, hogy elkészült az M5-ös autópálya Szegedig tartó szakasza. Cégünknek önálló szállítmányozási kft.-je van, amely jelentős fuvarokat bonyolít le a főváros, illetve a nyugat-magyarországi megyék irányába. Az autópálya megépítésével a szállítás felgyorsulhat, így időt, energiát és költségeket takaríthatunk meg. A könnyebb elérhetőség javíthatja a csongrádi megyeszékhely megítélését partnereink, üzletfeleink körében is. Valószínűsíthető, hogy egyre több tárgyalást tudunk majd megtartani Szegeden az eddigi budapesti helyszínek helyett. Ezért el kell gondolkoznunk azon, érdemes-e fenntartani fővárosi irodahelyiségeinket. Elképzelhető, hogy valamennyi irodánkat megszüntetjük a jövőben. Ezzel természetesen további kiadásokat spórolhatunk meg.”
Kovács László A Pick Szeged Rt. elnök-vezérigazgatója
Újabb kapuk dél felé
„Az M5-ös autópálya Szegedig átadott szakasza egy régóta várt fejlesztés eredménye. Meggyőződésünk, hogy a térségbe érkező befektetői tőke nagysága, valamint az infrastrukturális és kereskedelmi beruházások száma a jövőben dinamikusan növekszik majd, ez pedig a megyei vállalkozások üzleti lehetőségeit is gazdagítja. A jövőre 25 éves, építőipari tevékenységével ma már a határokon túl is jelentős érdekeltségeket szerzett KÉSZ Kft. az M5-ös fejlesztésében szintén a lehetőséget és a kihívást látja, hiszen annak megvalósulása például az autópálya bevezető szakaszánál fekvő, a cég tulajdonában és kezelésében lévő Első Szegedi Ipari Park értékét – annak földrajzi helyzete miatt – várhatóan jelentősen növeli majd. Az M5-ös újabb kapukat nyit Szerbia és Montenegró, Románia és a délebbi országok piacain való még hangsúlyosabb megjelenésre.”
Morva Gábor A Kész Kft. kommunikációs vezetője
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.