Elsőként akarjuk Magyarországon bevezetni a szélessávú mobilhálózatokat gyorsító HSDPA-technológiát – emelte ki Winkler János, a T-Mobile Rt. élére alig egy hónapja kinevezett vezérigazgató, akinek posztja a héten alakult át az anyacéggel való fúzió nyomán. A márciustól az üzletágvezető vezérhelyettesként dolgozó menedzser ezzel a kijelentésével is jelezni akarja: a piacvezető mobilcégnek csak a jogi önállósága szűnt meg, a technológiákban és a szolgáltatásokban megszokott folytonos elsőségre törekvés nem.
Úgy érzi, az új poszt is kellő kihívást ad, hiszen az üzletág piaci helyzetét befolyásoló döntések, az üzleti terv iránti felelősség a jövőben még inkább középpontba kerülhetnek. Üzletágvezetőként feladata ráadásul azzal válik nehezebbé, hogy az irányításával kell a felszínre hozni a fúzióban rejlő – az eredményességet és a hatékonyságot tovább javító – elemeket is. A cégintegráció eredményes véghezvitelében viszont hasznára lehet a Távol-Keleten megszerzett ötéves diplomáciai múltja is.
A mobilcégnél a munkaerővel eddig is takarékosan bántak, így a fúzió nem hoz magával jelentősebb létszámleépítést, – igyekezett cáfolni az ezzel ellentétes várakozásokat.
Lesznek azonban olyan területek is, ahol éppenséggel megnő a T-Mobile-osok felelőssége. Az anyacég döntése nyomán például a mobilüzletág menedzseli a T-boltok koncepcióváltását és irányítását. Winkler János cáfolja, hogy az online előretörésével csökkenne a „valós” ügyfélszolgálatok jelentősége. Szerinte éppen ezen a piacon lesz a jövőben is létjogosultsága a technológiák „kézzelfoghatóságának”, s nem csak a szinte hetente megjelenő új készülékek révén.
A szakértőknek az új szolgáltatások piacra vitelének megkönnyítésében is juthat fontos szerep – húzza alá. Az új generációs mobilalkalmazások közül a legígéretesebbnek a mobiltelevíziózást tartja, annak ellenére, hogy e téren ma még sok a kételkedő. Mint mondja, a vezeték nélküli piac új formákat hoz ezen médiába, az előfizetők kimondottan a mobilkészülékekre adaptált egyszerűbb, rövidebb, más kameratechnológiával felvett műsorokat követhetnek nyomon, tölthetnek le. Optimizmusát arra a tényre is alapozza, hogy Európában a magyarok töltik a legtöbb időt tévézéssel.
a cég
A Magyar Telekom Rt. az ország legnagyobb távközlési vállalata, amely március elsejétől magába olvasztotta a hazai mobilpiac vezető szolgáltatóját, a T-Mobile Rt.-t. Az üzletággá alakuló vállalkozás önállóként még Magyarország 15 legnagyobb cégének egyike volt, 2005. évi bevétele megközelítette a 290 milliárd forintot, EBITDA-ja pedig a 130 milliárdot.
1-jétől a Magyar Telekom Rt. vezérigazgató-helyettese.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.