Az elmúlt hetekben a Formula–1 Magyar Nagydíj kapcsán a dohányszponzoráció tilalma kapta a legnagyobb visszhangot, holott nagy valószínűség szerint nem ez lesz az a kulcstényező, amely meghatározza a hazai futam jövőjét. Bár pontos adatokat nem hoztak nyilvánosságra arról, mennyi pénzt kapott eddig a Hungaroring a Marlborótól, az szinte biztos, hogy a dohánygyártótól származó összeg mind a 3 milliárd forintos állami támogatástól, mind a másfél-két milliárdra rúgó jegybevételtől jelentősen elmaradt. Ráadásul mivel a száguldó cirkusz iránt világszerte folyamatosan nő az érdeklődés, a sorozat egyre nagyobb marketingértéket képvisel a cégek számára. Így a Magyar Nagydíj szervezőinek elvileg nem jelenthet komoly problémát a kieső szponzor pótlása.
Az igazi gondot a következő években a helyszíni nézők számának további csökkenése okozhatja. Ugyanis míg évről évre nő a sorozatot a televízió előtt figyelemmel kísérő rajongók száma, a pályákra egyre kevesebben látogatnak ki. A hazai verseny szervezői hamar felismerték az ebben rejlő veszélyeket, és már tavaly léptek: a kedvezményes jegyeknek köszönhetően 2005-ben megfordult a korábbi csökkenő tendencia.
Bár az olcsó belépők, a világbajnokság szoros állása és Michael Schumacher feltámadása miatt az idén sem várható a nézőszám radikális visszaesése, ez nem jelenti azt, hogy évekre megoldódott volna a probléma. Egy-egy népszerű pilóta távozása ugyanis akár több ezerrel is csökkentheti a Formula–1-es sorozattal utazó rajongók számát, ahogy történt ez például a finn Mika Häkkinen visszavonulásakor is. Márpedig a legnagyobb – és hazánkba is a legtöbb nézőt vonzó – sztár, Michael Schumacher pár esztendőn belül távozik a száguldó cirkuszból, s egyáltalán nem biztos, hogy az a több tízezer rajongó, aki évek óta követi őt Magyarországra, más német pilóta miatt is elzarándokol majd a Hungaroringre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.