Nagyobb aktivitás, összefogás, a nemzetközi kapcsolatok erősítése – többek között ezeket a célokat tűzte ki a Magyar Lízingszövetség új elnöke, Báti Balázs. A konkurens cégek mindeddig nemigen érezték az összefogás szükségességét – magyarázta –, hiszen az elmúlt öt-tíz évben a hazai lízingpiac több mint kétharmadát kitevő autófinanszírozás dinamikusan bővült, a megcélzott növekedési ütemet a piaci szereplők többsége teljesítette. A szövetségnek ily módon csupán egy informális „fórum” szerepe jutott, hiszen szakmailag mindenki ment a saját útján.
Az elnökváltásnál azonban érezni lehetett, hogy a tagok változást szeretnének; ebben a megváltozott körülmények is szerepet játszottak – fogalmazott Báti Balázs. Csökkentek az új gépkocsik eladásai, ami az autófinanszírozásra is rányomta a bélyegét, az éleződő versennyel párhuzamosan nőtt a lízingcégek kockázata (egyre hosszabb futamidők, önerő nélküli hitel, alacsony THM), a kamatmarzsok érdemben lemorzsolódtak, s a volumen is visszaesett. Ezek a problémák pedig már az összes piaci szereplőt érintették, azaz szükségessé vált a közös gondolkodás – hangsúlyozta az elnök, aki egyébként vezérigazgatóként a Budapest Lízingnél is a siker egyik kulcsának a jó csapatmunkát, az összefogást tartja.
Mindazonáltal a kihívásokat már megszokhatta Báti Balázs, hiszen a GE-nél – ahol a pénzügyi tervezési osztályon és az értékpapírrészlegnél is megfordult – 28 évesen mindjárt mély vízbe került, egy újonnan indult lízingoperáció vezetője lett. Nem kevés rizikót vállalt ugyanis azzal, hogy új üzletágban próbálta ki magát, ráadásul először került olyan helyzetbe, hogy beosztottjai lettek.
A lízingszövetség két irányba próbál lobbizni. Egyrészt az autófinanszírozók helyzetét kívánja megkönnyíteni például olyan törvénymódosítás elfogadtatásával, hogy a vételi opciós szerződés helyett – amelynek a jogán visszaveszik a gépkocsit a nem fizető ügyféltől – zálogként lehessen kezelni az autót. A vételi opciós szerződés ugyanis legfeljebb öt évre szólhat, illetve ha időközben más foglalja le a járművet, úgy a lízingcégek nem tudják érvényesíti az opciót – mutatott rá az elnök. A törvénymódosítás mellett a szövetség azt is szeretné elérni, hogy a 2007-től újrainduló EU-s támogatásoknál immáron a lízinget is ismerjék el finanszírozási konstrukcióként. Az elnök jelentős elmaradást lát a nemzetközi kapcsolatok terén is, mind a környező országok, mind az európai szövetség, a Leaseurope tekintetében.
Ami a lízingpiac ez évi kilátásait illeti, az autófinanszírozási szegmens stagnálására számít, ám a többi területen (teherautó, gép, ingatlan) jelentős bővüléssel számol. A nagyobb lízingcégek, érezvén az autófinanszírozási piac stagnálását, igyekeztek más irányba is elmozdulni – mondta; e tendenciát egyébként a Budapest Lízing vezetőjeként is érzi.
A Budapest Lízing Rt.-t 1992-ben alapították – tulajdonosa a Budapest Bank (GE Money Bank). Fő profilja a haszonjárművek és gépek lízingfinanszírozása.
Az elmúlt évben közel 38 milliárd forint volt a forgalma. Az aktív portfólió volumene meghaladta az 52 milliárdot.
Piaci pozíciójuk az 1–3. hely között mozog. Jelenleg 65 alkalmazottjuk van.
Báti Balázs (36)
1994-ben, a Dunainvest Brókernél kezd dolgozni
1995–97 között a KPMG tanácsadója
1997-ben került a Budapest Bankhoz, ahol a pénzügyi tervezési osztályon tevékenykedett, majd a géplízing területre került át, 1999-ben az osztály operációs vezetője lett
2001 óta a Budapest
Lízing Rt. vezérigazgatója
2003-tól a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja, 2006-tól az elnöke
A Budapest Lízing Rt.-t 1992-ben alapították – tulajdonosa a Budapest Bank (GE Money Bank). Fő profilja a haszonjárművek és gépek lízingfinanszírozása.
Az elmúlt évben közel 38 milliárd forint volt a forgalma. Az aktív portfólió volumene meghaladta az 52 milliárdot.
Piaci pozíciójuk az 1–3. hely között mozog. Jelenleg 65 alkalmazottjuk van.
Báti Balázs (36)
1994-ben, a Dunainvest Brókernél kezd dolgozni
1995–97 között a KPMG tanácsadója
1997-ben került a Budapest Bankhoz, ahol a pénzügyi tervezési osztályon tevékenykedett, majd a géplízing területre került át, 1999-ben az osztály operációs vezetője lett
2001 óta a Budapest
Lízing Rt. vezérigazgatója
2003-tól a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja, 2006-tól az elnöke-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.