Ha megszűnnének a civil szervezetek, abba belerokkanna a hazai fogyasztóvédelmi rendszer – hangzott el hétfőn a fogyasztóvédelmi kerekasztal-beszélgetésen a kormányzat képviselőjétől. Hízelgő, a civilek akár olvadozhatnának is, de nem teszik, mert tudják, hogy ez nem puszta tiszteletkör, hanem mélységesen igaz megállapítás.
Az ember nem szereti, ha átverik a boltban, utálja, ha hibás árut sóznak rá, félti egészségét, pironkodik, hogy hiába olvassa, mégsem érti a gázszámlát. Megannyi szerv, hatóság számos oldalról védi, érvényesíti a fogyasztó érdekeit, jogait. A fogyasztóvédelmi felügyelőségek folyamatosan ellenőriznek, és megbírságolják a vevőkárosító szolgáltatókat. Egészségünkért dolgozik az élelmiszer-biztonsági hivatal, vagy ott a GVH, amely a verseny szemszögéből vizsgálja és marasztalja el mind keményebben a hamis reklámokkal vásárlásra csábító cégeket.
A civil fogyasztóvédők – hihetetlen szakmai felkészültséggel – szinte mindenütt ott vannak, ahol a fogyasztói érdekek sérülnek vagy sérülhetnek: panaszt intéznek (ma már határokon túl is), pereskednek a nevünkben és békéltetnek, nem átallják százszor-ezerszer felhívni a nyilvánosságot, hogy például mit jelölnek vagy mit nem, és miért fontosak az élelmiszercímkék.
Felértékelődött a fogyasztóvédelem s benne a civilek szerepe. A baj csak az, hogy nemegyszer őket is átverik. Hosszú évek óta megoldatlan az anyagi hátterük, tavaly például öt hónapra támogatás (pályázat kiírása) nélkül hagyta őket az illetékes tárca. Régi probléma a békéltetőtestületek finanszírozása és pártatlanságuk garantálása. Anyagi és szervezeti önállóságuk a békéltetés függetlenségét biztosítaná.
Most ismét bírják az új gazda, a szociális és munkaügyi tárca biztató ígéretét a változásra. Ezzel nem ők, a fogyasztó nyerhet a legtöbbet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.