Szemlátomást izgatott volt László Sándor, a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója a közelmúltban tartott sajtótájékoztatón. Az országos közúthálózat 650 milliárd forintba kerülő tízéves felújítási programjának kimunkálása testre szabott feladat számára. Meg kell még tanulnia komfortosan kezelni a médiaszereplések fortélyait az új felfogású finanszírozási modell bemutatása során. Tudja, hogy hozzá kell szoknia a szerepléshez, hiszen a vállalat folyamatosan kirakatban van. Eddig erre nem volt szüksége, ezért is jár kommunikációs órákra.
Humán és reálérdeklődése miatt pályaválasztáskor legjobbnak ezek metszéspontját, a közgazdaságtant találta. Nem bánta meg. A diploma megszerzése óta eltelt években döntően gazdasági, illetve pénzügyi területekkel foglalkozott, de elkalandozott másfelé is. Vezetőként dolgozott zöldmezős, robbanásszerű növekedésben lévő, de megtorpanó, strukturális átalakítást, illetve válságmenedzsmentet igénylő szervezetben egyaránt.
Mindig keresi azt helyet, ahol alkothat, kipróbálhatja magát – mondja. Amikor befejezett valamit, akkor általában továbbállt. László Sándor az építkezés, a gyors, látható eredmény híve. Ez motiválta legutóbbi, a szokásosnál jóval nagyobb váltásakor is.
Már egy évtizede megfogalmazódott benne, hogy a versenyszféra után kipróbálja magát az államiban is. A földhivatalra, a MÁV-ra, a postára gondolt. A közút eszébe sem jutott, csak amikor tavaly ősszel meglátta az akkor alakuló Magyar Közút Kht. gazdasági vezetői posztjára kiírt pályázatot. A 19 jelentkezőből őt választották, ám amikor elmondta, mi mindenen kellene változtatni, milyen a cégről alkotott jövőképe, felajánlották: csinálja meg inkább első emberként. A vezérigazgatói posztot január óta tölti be.
Húsz vállalat összevonásából létrejövő egyetlen szervezet működésére tett javaslatot. Ez a termelési folyamattól független – mondja. A szolgáltatást is termelési folyamatnak tekinti. Ennek racionalizálása, jól történő megszervezése a feladata.
Nem szeret hibázni. Számít a csapatára, arra, hogy mindig van ott valaki, aki felhívja a figyelmét, ha „helyzet van”. Vallja: egyetlen vezető sem tévedhetetlen. Munkatársai elmondhatják a véleményüket, kritizálhatják őt. Bár egy olyan félkatonai szervezetnél, mint ez a cég, nehezen mondanak ellent. A maga generálta változás a társaságnál új helyzetet teremtett. Ez a vezérigazgató szerint egyedül nehezen kezelhető, csak vele együtt gondolkodó menedzsmenttel lehet irányítani egy ekkora vállalatot. Bevallja, nem könnyű elfogadtatni a szerkezetátalakítást, a január óta eltelt idő nem is elég rá, és a folyamat még le sem zárult. A legfőbb eredménynek azt tartja, hogy nem veszítette el a korábban is az utakért dolgozó szakembereket. Sőt megnyerte őket, támogatják, mert ha más eszközökkel is, de ugyanazért a célért munkálkodnak.
1991-től számos multinacionális cég (Unilever, GE, Alcoa) magyarországi vállalatánál dolgozott vezető beosztásban. 2006-tól a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.
Hobbija a kert és az állatok. Szeret olvasni, szabadidejében minél többet a családjával tölt.
1991-től számos multinacionális cég (Unilever, GE, Alcoa) magyarországi vállalatánál dolgozott vezető beosztásban. 2006-tól a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója.
Hobbija a kert és az állatok. Szeret olvasni, szabadidejében minél többet a családjával tölt. Cég A Magyar Közút Állami Közútkezelő, Fejlesztő, Műszaki és Információs Kht. az ÁKMI Kht. és a 19 megyei közútkezelő közhasznú társaság összeolvadásával jött létre 2005. október 1-jén. Gazdasági mutatói alapján az ország első tíz vállalata közé sorolható.
Dolgozóinak száma 2005-ben elérte a 4714-et, s 144 telephelye volt. Megrendeléseinek összesített értéke közel 35,5 milliárd forintot tett ki-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.