BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A közszolgálat volt a legszebb

2006.10.02., hétfő 00:00

Nincs olyan váltás, amelyben ne működnének egyszerre a taszító és a visszatartó hatások – mondja Fischer András, aki az MTV üzleti és termékfejlesztési igazgatóságának éléről – közel két év után – a T-Online-hoz távozik, s ott október 5-én áll munkába. A T csoport nem siette el a bejelentést, de végül nyilvánossá vált: Fischer András a tartalomszolgáltatásért felelős vezető lesz.

Fischer karrierjének legjellemzőbb vonása, hogy mindig olyankor kerül új helyre, amikor annak piacán jelentős változások mennek végbe. A nyolcvanas évek elején külkereskedelmi vállalatoknál kezdett dolgozni: három-három évet töltött a Transelektro és a Ferunion alkalmazásában. Az utóbbi pozícióban már maradandót alkot: olaszországi tapasztalatait a hazai szakemberekkel megosztva elérte, hogy magyar gyártók is képessé váltak a „bravúrra”, ugyanolyan színű kád, csempe és mosdó előállítására. Az export-import üzletek után magasabb – pénzügyi – szférába emelkedett: 1988 és 1993 között a Magyar Hitelbanknál marketing-tanácsadó, utóbb pedig a 20 főt foglalkoztató, félmilliárd forintos éves költségvetésű marketingfőosztály vezetője volt.

A kilencvenes években kezdődött a médiakorszak: két-két évig a Népszabadságnál és a Figyelőnél volt hirdetési, illetve marketingigazgató, majd a leghosszabb állomás, a Danubius Rádió következett, ahol 1997 végétől három évig a kereskedelmi igazgatói, majd a vezérigazgatói tisztséget töltötte be. A Danubius ekkor vált Magyarország vezető kereskedelmi rádiójává; a pozíciót akkor veszítette el, amikor az új tulajdonos új ügyvezető alelnököt delegált Budapestre, aki stratégiailag mást gondolt, mint a vezérkar. Utóbbi Buza Sándor kivételével két hónapon belül távozott. A többség követte a főnököt az MTV-be, mi több, az új üzleti és termékfejlesztési igazgató az a Schatz Péter lett, akivel Fischer hét-nyolc évet dolgozott együtt.

Az MTV-ben – ahol az általa vezetett igazgatóság nyolc korábbi igazgatóság összevonásával jött létre – eleinte afféle marslakónak tekintették, de az idegenkedés hamar oldódni kezdett. A kereskedelmi részleg a vállalat szerves részévé vált; a tavalyi reklámbevételek úgy haladták meg az előző évit, hogy 2005-ben nem is volt jelentős sportesemény.

A reklámmentes köztévét ajánló elnökkel vitatkozva Fischer nem félti az MTV-t a hirdetőktől: a Danubius-időkben – idézi fel – előfordult, hogy a teljes árbevétel 25 százaléka egyetlen ágazat két szereplőjétől folyt be – amelyek azonban soha nem próbáltak beleszólni a műsorstruktúrába. Az általa megálmodott és levezényelt arculatváltás mellett a Hirado.hu és a – többek között az MTV jelmeztárából való kölcsönzést is lehetővé tevő – kereskedelmi portál beindítására a legbüszkébb. A közszolgálatot élete legszebb feladatának tekinti, nem érti azokat, akik azt nem képesek támogatni.



Névjegy

CÉG. T-Online: A T csoport internetes üzletága, a T-Online Magyarország ezen a néven 2005. május 6-a óta működik (elődje az Axelero Internet).

A cég jelenleg több mint 300 főt alkalmaz, ügyfeleinek a száma megközelíti a 300 ezret.

A T-Online üzemelteti többek között az origót és az Iwiw közösségi portált is.

Fischer andrás (42)

Közgazdász végzettségű. Nős, fia kilencéves. Szabadidejét családjával, barátaival tölti.

Szereti a társaságot és az utazást, szívesen teniszezik. Tiszteli a tudást, az akaratot, a szolidaritást és a teljesítményt, elutasítja az erőszakot, a demagógiát és az önzést.

A cég jelenleg több mint 300 főt alkalmaz, ügyfeleinek a száma megközelíti a 300 ezret.

A T-Online üzemelteti többek között az origót és az Iwiw közösségi portált is.

Fischer andrás (42)

Közgazdász végzettségű. Nős, fia kilencéves. Szabadidejét családjával, barátaival tölti.

Szereti a társaságot és az utazást, szívesen teniszezik. Tiszteli a tudást, az akaratot, a szolidaritást és a teljesítményt, elutasítja az erőszakot, a demagógiát és az önzést.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.