A magánszemélyek fokozottabban érzékelik, hogy mindinkább magukra utaltak, a társadalombiztosítás egyre kisebb védettséget nyújt öregkorukra és egészségi állapotuk romlása esetére is – fogalmaz Zatykó Péter, az Aegon Magyarország Zrt. október közepével kinevezett vezérigazgatója. Emiatt az életbiztosítások és a nyugdíjpénztárak egyre nagyobb szerephez jutnak az öngondoskodás terén. Az Aegon épp ezekre a szolgáltatásokra, valamint a lakásbiztosításokra összpontosít. Az új vezető az élet ági szegmensben elért dobogós helyezés és a lakásbiztosítási piac vezető szerepének megőrzését, valamint a biztosító növekedési ütemének másfél év alatti megduplázását tűzte ki célul.
Az elmúlt években a társaság rendkívül hatékony vállalattá vált, ám a díjbevételi oldalon lassulást lehetett tapasztalni – magyarázza az új vezérigazgató, aki a többcsatornás értékesítést látja az előrelépés lehetőségének. Ehhez a hagyományos hálózati értékesítés fejlesztése mellett az alternatív csatornákat (internet, call center) meg kell erősíteni. Fontosnak tartja a vállalatcsoporton belüli szinergiák jobb kihasználását, a növekedés egyik kulcsának tekinti az idén elinduló Aegon jelzáloghitel-intézetet is, amely kihívásokkal teli környezetben kezdi el a tevékenységét. Hosszú távon azonban komoly bővülési potenciált látok ebben a szegmensben – teszi hozzá. A jelzálog-penetráció az elmúlt évek dinamikus bővülése ellenére még mindig alacsony a nyugat-európai átlaghoz képest – magyarázta Zatykó Péter, aki éppen ezért nem gondolja, hogy az Aegon túl későn lépne be a jelzáloghitel-piacra, főként, hogy a pénzügyi intézmények közötti együttműködés láthatólag egyre szorosabbá válik.
Az egymás értékesítési csatornáinak kihasználásától a tulajdonosi szerepig számos együttműködési formára van példa Nyugat-Európában, s Magyarországon is ebbe az irányba mozdultak el a piaci szereplők. Ennek gyümölcse volt több új termék (a jelzáloghitelhez kapcsolt életbiztosításoktól a nyugdíjpénztári megtakarítás fedezeteként nyújtott kölcsönig), ezért a jövőben is számos újdonsággal bővülhet a kínálati paletta. A kulcspont maga az ügyfél, a cél az ő igényeinek mind teljesebb körű kiszolgálása. A pénzügyi intézmények közötti együttműködés keretében mindezt költséghatékonyan tehetjük meg – magyarázta a bankszektorból érkező vezérigazgató. Az ott eltöltött hét év során beletanult egy más típusú ügyfélszolgáltatásba, s a vállalatirányítási folyamatok terén is szerzett olyan tapasztalatokat, amelyeket a biztosítási ágazatban is hasznosíthat. Az Aegonhoz való visszatérését stratégiai és érzelmi okokkal is magyarázza Zatykó Péter. Mint mondta: kevés olyan ajánlatot kaphatott volna, amire igent mond. Az Aegonnak nem tudott nemet mondani.
A biztosító a 2005-ös évet 16,297 milliárd forint adózott eredménnyel, 71,9 milliárd forintos díjbevétellel zárta, piaci részesedése 10,48 százalék.
Zatykó Péter (40)
1990-ben diplomázik a Gödöllői Egyetemen.
1990–93: az Agroteknél, a Kontraxnál, végül az IBM Magyarország Kft.-nél dolgozik
1993–1999: az ÁB-Aegon alkalmazottja
1999–2005: a Citibank üzletágvezetője, majd a lakossági értékesítésért felelős vezető.
2005–2006: a Budapest Bank vezérigazgató-helyettese
2006. október 15-től az Aegon Magyarország Zrt. vezérigazgatója
A biztosító a 2005-ös évet 16,297 milliárd forint adózott eredménnyel, 71,9 milliárd forintos díjbevétellel zárta, piaci részesedése 10,48 százalék.
Zatykó Péter (40)
1990-ben diplomázik a Gödöllői Egyetemen.
1990–93: az Agroteknél, a Kontraxnál, végül az IBM Magyarország Kft.-nél dolgozik
1993–1999: az ÁB-Aegon alkalmazottja
1999–2005: a Citibank üzletágvezetője, majd a lakossági értékesítésért felelős vezető.
2005–2006: a Budapest Bank vezérigazgató-helyettese
2006. október 15-től az Aegon Magyarország Zrt. vezérigazgatója-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.