BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Arcot adni a szolgáltatásoknak

2006.10.09., hétfő 00:00

„Más úton járunk, mint versenytársaink” – Baldauf Csaba, a Kolping Hotel igazgatója elsősorban ezt emelte ki sikereik titkaként, miután a napokban, a turisztikai világnap alkalmával átvette a Pro Turismo díjat. Többes számot használ, mert mint mondja, az elismerés a hotelnek szól, annak, amit az elmúlt tíz évben elértek.

Egy családbarát szállodát, háromgenerációs hotelt álmodtak. Olyan helyet, ahol egy fedél alatt valamennyi korosztály képes megtalálni mindazt, amire a pihenéshez és a szórakozáshoz szüksége van. Olyat, ahol az alkalmazottak nem eltűrik a fiatalabbak „rendbontásait”, hanem „benne vannak a csínytevésekben”. „Felvállalták” azt a közönséget, amelyet – akkor még – inkább megtűrtek, mint szívesen fogadtak a szállodák.

Amikor elkezdték, Alsópáhok egy ismeretlen település volt a turisztikai térképen. Ma az egy év alatt itt eltöltött vendégéjszakák száma alapján a magyarországi helységek közül a 24., ami – tekintve, hogy számottevő egyéb szálláslehetőség a településen nem található – alapvetően a hotelnek köszönhető. Az egyetlen nem város egyébként, amely Alsópáhok előtt áll ezen a listán, a gyermeküdülő-központjáról ismert Zánka. S az ötlet nemcsak a külföldi, hanem a hazai utazók körében is kedvező fogadtatásra talált; míg az induláskor gyakorlatilag nem volt magyar vendég, ma az érkezések alapján a külföldiek részaránya 85, az eltöltött vendégéjszakák száma alapján 70 százalékra csökkent.

„Konkrét célcsoportnak egy jól meghatározott szolgáltatást kínálunk. Ennek mutatkozik meg az eredménye” – szögezi le Baldauf Csaba. Egy terméket ugyanis csak úgy lehet jól értékesíteni, ha megvannak azok a megkülönböztető jegyei, amelyek egyedivé teszik. Ha nincs arca, az egyetlen, amely alapján a többivel összemérhető, az ár. Az árverseny pedig nem elsősorban a minőségi szolgáltatások felé mozdítja el a piacot – hangsúlyozza a szakember. E ponton már a tágabb környezetről beszél; „a Balaton nem halt meg” – emeli ki. Már most vannak olyan kezdeményezések, amelyek biztatóak a jövőt illetően. Számos strandon megjelent például az animáció. Ezeket nagyobb támogatással a felszínen kell tartani, segítve a további lépéseket. Ki kell emelni azokat az adottságokat, sajátosságokat, amelyekre építetten újra vonzóvá lehet tenni a magyar tengert a bel- és külföldi vendégek számára egyaránt. Ezek megítélése szerint a vízisport, a horgászat, valamint a természeti adottságok. A környezet egyben kiváló lehetőségeket kínál a családbarát pihenőhelyek kialakításához – teszi hozzá.

Ahhoz persze, hogy ez megfelelő eredményre vezessen, komoly fejlesztések kellenek. Ezeknek a Nemzeti fejlesztési terv részét kell képezniük. Nincs szükség további építkezésre, a régió már így is telített. A meglévő infrastruktúrát kell a céloknak megfelelően átalakítani.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.